اجتماعی

گودبرداری غیر اصولی عامل ایجاد خطر ریزش برای ساختمان‌ مجاور

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان از بررسی مکرر ساختمانی که بر اثر گودبرداری غیر اصولی آپارتمان مجاور آن در خطر ریزش قرار گرفته بود خبر داد.

فزارد تیموری در گفت‌و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین عنوان کرد: مالک ساختمان پشتی بدون حضور یک ناظر برای خاک برداری اقدام کرده بود که منجر به ایجاد خطر ریزش ساختمان مجاور خود شده است، این خاک برداری به صورت غیر اصولی و بدون استفاده از کارشناسان مجرب انجام شده است.

وی بیان کرد: ساختمانی که در خطر ریزش قرار دارد دیشب تخلیه شده و عده‌ای از ساکنان آن به منزل اقوام خود رفته و عده دیگر نیز در مکان‌هایی که مربوط به شهرداری و ورزش جوانان است سکونت پیدا کرده‌اند؛ همچنین تمامی انشعابات آب، گاز و برق این واحد ساختمانی قطع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اذعان کرد: یک تیم جهت بررسی تغییرات ساختمان با دوربین‌های مخصوص در مکان حضور پیدا کرده‌اند و تغییر شکل آن را بررسی می‎‌کنند؛ تزریق بتن ریزی نیز به عنوان اقداکات اولیه انجام شده که جلوی رانش ساختمان را تا حد قابل قبولی گرفته است.

تیموری تاکید کرد: طی جلسه‌ای که صبح امروز با حضور فرماندار، شهردار، تعدادی از اعضای نظام مهندسی و یگر مسئولان برگزار شد، بر این قرار شد تا مسئولان تخصصی با حضور گروه ژئوتکنیک در مکان مورد نظر حضور پیدا کنند تا دستورالعمل‌های فنی را ارائه دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن