اجتماعیعلمی و دانشگاهی

استفاده از معلمان بازنشسته به جای نیروی جوان و تازه نفس

در شرایطی که ترغیب و کشاندن جوانان به سمت و سوی درس و دانشگاه از هر زمان دیگری دشوار تر شده است، بد نیست بدانیم یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان و متقاضیان رشته های تربیت معلم عدم جذب توسط آموزش و پرورش، با توجه به هزینه هایی که همواره در طول سال های آموزشی متحمل شده‌اند و حالا زمان استفاده از این آموخته ها و دانش است؛ اما درست زمان ثمره دادن است که دانشجو با سد بزرگ عدم جذب و بیکاری رو به رو می‌شود، چرا که آموزش و پرورش تصمیم می‌گیرد از معلمان بازنشسته به جای معلمان جوان و تازه نفس استفاده کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از جذب مجدد معلمان بازنشسته و حق التدریسان به عنوان معلم در مدارس خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین احمد حسین فلاحی اذعان کرد: در حال حاضر با مشکل کمبود معلم در استان همدان روبه رو هستیم؛  به طوری که در شرایط فعلی 2000 کلاس خالی در همدان وجود دارد، و متاسفانه آموزش و پرورش برای جبران این کمبود ها در سال تحصیلی جاری از معلمان بازنشسته و حق التدریسان استفاده کرده است، که این امر سبب پر شدن جای معلمان جوان و تازه نفس می‌شود.

وی  در رابطه با علت جذب مجدد معلمان بازنشسته بیان کرد: متاسفانه همدان در زمینه جذب نیروی جوان و کارآمد ضعیف عمل کرده است، به طوری که در دو دوره گذشته تنها 500 نفر جذب این اداره شدند؛ این  در حالی است که جذب نیرو در استان هایی مانند لرستان 2000 نفر بوده است.

معاون آموزش متوسطه استان همدان نیز از عدم کمبود معلم در همدان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین احمد آقا محمدی در ارتباط با نبود کلاس خالی از معلم در همدان بیان کرد: استان همدان در زمینه نیروی معلم یکی از استان های پر چالش بوده و همواره با این مشکل رو به رو بوده است، اما طی ماه‌های گذشته با تشکیل حراست سازماندهی انسانی تعداد 900 نفر نیرو برای جبران کمبود معلم، از مناطق اطراف جذب این اداره شده اند.

همچنین ایشان بیان کرد: برای خالی نبودن کلاس از معلمان بازنشسته با استفاده از طرح استمرار در تدریس و در برخی موارد دیگر از دانشجویان تربیت معلم استفاده شده است.

مدرسه محل تحصیل دانش آموزان و تربیت نسل های آینده است چه بسا همین دانش آموزان در آینده زمام داران کشورمان باشند؛ در همین راستا باید اقداماتی صورت بگیرد که از جمله این اقدامات جذب به موقع و استفاده از نیروی جوان و کارآمد است.

گزارش: زهرا صابریون

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن