سلامت و پزشکی

افزایش ۱۳۰۰ درصدی تعداد داروخانه‌ها در استان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر کمبود سرم در هیچ بخشی از استان نداریم، گفت: کمبودی در تامین داروی بیماران خاص استان وجود ندارد.  

 به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین دکتر قدرت‌الله رستمی در جلسه روز شنبه ۳ دی ماه در حضور خبرنگاران عنوان کرد: در سال گذشته تنها ۶ داروخانه در استان افتتاح شد اما امسال ۵۶ مورد به تعداد داروخانه ها اضافه شده که حاکی از افزایش ۱۳۰۰ درصدی تعداد داروخانه‌ها نسبت به سال گذشته
است.

وی در رابطه با طرح دارویار، بیان کرد: با طرح دارویار از قاچاق دارو جلوگیری شد چراکه دارو به قیمت واقعی قیمت گذاری می‌شود البته مشکلاتی پیش آمد و یکی از علل کمبود دارو، فشار شرکت‌های توزیع دارو بود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با حضور افراد مبتدی در داروخانه‌ها گفت: ظرفیت آموزش نسخه‌پیچ نداریم و این افراد در داروخانه آموزش می‌بینند اما مسئول فنی در داروخانه‌ها وجود دارد همچنین
نسخه‌ها الکترونیکی هستند. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اتمام مرکز جامع سرطان تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه پیشرفت ۵۵ درصدی دارد.

بابک یوسفی ۳ دی‌ماه در حضور خبرنگاران، اظهار کرد: احداث مرکز جامع سرطان از سال ۹۶ با ۲۱۷ تخت آغاز شده و فاز اول آن با ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در شهریورماه ۱۴۰۰ راه اندازی شد.

یوسفی اضافه کرد: این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی داشته است و تا دو سال آینده بخش عمده‌ای از آن به اتمام خواهد رسید.

وی در رابطه با پروژه بیمارستان اکباتان، مطرح کرد: ساخت بیمارستان اکباتان از سال ۸۷ با توجه به نیازهای آن موقع آغاز شده و در حال تلاش برای تطبیق با نیارهای حال حاضر استان هستیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در شهر همدان هستیم و ۱۲ پروژه اورژانس جاده‌ای داریم.

وی با اشاره به توسعه متوازن امکانات، توضیح داد: در پروژه‌های حوزه سلامت فقط به مراکز شهری توجه نداریم و در مراکز روستایی با سرعت و قدرت پیش می‌رویم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن