اجتماعی

تامین زیرساخت‌های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه برق ملایر

در سفر اخیر« آرش کردی»؛ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر که به دعوت دکتر هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، ضمن بررسی وضعیت شهرستان ملایر در حوزه تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان ملایری، زیرساخت‌های شهرستان در خصوص سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ در این نشست که به بررسی حوزه توزیع برق اختصاص داشت، مقرر شد مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل تعهدات شرکت توزیع برق استان در اختیار شهرستان ملایر قرار گیرد.
تبدیل ۱۲۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار؛ جابجایی ۵۰۰ پایه شبکه توزیع برق؛ نصب ۲۰۰۰ عدد چراغ روشنایی؛ نصب ۴۰ دستگاه ترانس؛ اصلاح و بهینه سازی ۶ کیلومتر از شبکه توزیع از جمله تعهدات شرکت توزیع استان در سال ۱۴۰۱ در شهرستان ملایر است که با اختصاص این مبلغ انجام خواهد شد.

همچنین تامین یک دستگاه بالابر، مساعدت مالی در تامین برق پروژه گردشگری جهان کوچک، مساعدت در تامین روشنایی مسیر آموزشکده کوثر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است؛ همچنین در نشستی که با حضور مدیر عامل توانیر و همچنین « داود آبادی»؛ مدیرعامل برق باختر برگزار شد، مباحث مربوط به حوزه انتقال برق و تامین زیرساخت های لازم در حوزه برق جهت سرمایه گذاری و اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.
تسریع در تخصیص مبلغ مورد نیاز به منظور اجرای پست برق ۶۳ به۲۰ کیلوولت شهرک شوشاب که تامین کننده برق شهرک صنعتی شوشاب و تضمینی برای رفع ضعف ولتاژ منطقه حسین آباد و آورزمان خواهد بود از جمله نتایج این نشست بود.

همچنین در این نشست مقرر شد با توجه به اینکه شهرک صنعتی جوکار به عنوان قطب تولید فروسیلیس کشور مطرح بوده و نیاز فراوان این صنعت جهت تهیه برق در تامین اعتبار پست برق این شهرک در دولایه ۲۳۰ به ۶۳ و ۶۳ به ۲۰ کیلو ولت به قید فوریت اقدام لازم صورت پذیرد.

با اجرای این دو پست برق ضمن تامین زیرساخت‌های انرژی جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در شهرک های امام رضا (علیه السلام) و شوشاب ، ضعف ولتاژ برق مناطق حسین آباد ناظم و آورزمان نیز برطرف خواهد شد.

از دیگر مصوبات این نشست موافقت با تاسیس پژوهشکده مشترک در حوزه برق با همکاری دانشگاه ملایر و شرکت برق منطقه‌ای باختر بود که با انجام این مهم، راهکارهای حل مسائل حوزه نیرو با تأمین مالی برق باختر و با توان اعضای هیئت علمی دانشگاه ملایر مورد پژوهش قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن