سلامت و پزشکی

هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شاخص کیفیت هوای همدان در وضعیت ناسالم برای همه گروههای سنی است.
به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، دکتر فاطمه ترکمان اسدی اظهار کرد: پیرو توصیه های قبلی در خصوص وضعیت آلاینده های هوا و شاخص کیفیت هوا که در روزهای گذشته وضعیت ناسالم برای گروههای پر خطر بوده در حال حاضر وضعیت برای همه گروههای سنی ناسالم است.
وی افزود: این وضعیت ناسالم تا زمان بارندگیها و تغییرات جوی ادامه دارد و اواخر هفته آینده و بعد از بارش ها بهبود می یابد.
معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان همدان گفت: گروههای پرخطر شامل کودکان، سالمندان، افراد دارای بیماریهای مزمن و بیماریهای قلبی و تنفسی در برابر آلودگی‌ هوا آسیب پذیرتر هستند و باید به طور ویژه مراقبت سلامت خود باشند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به خودمرافبتی در شرایط آلودگی هوا گفت: ماسکهای جراحی مورد استفاده در دوران همه گیری کرونا در کاهش مواجهه با آلودگی هوا نقش پیشگیرانه ای ندارد و حتی ماسکهای N95 نیز به طور صد درصد در کنترل آلودگی موثر نیست.
دکتر ترکمان اسدی از مردم همدان خواست که در صورت مشاهده علائمی همچون تنگی نفس، تپش قلب، قرمزی چشم، سرفه، افزایش فشار خون، خستگی و خواب آلودگی و گیجی از مشاوره مراکز بهداشتی درمانی نزدیک منازل خود استفاده کنند و در صورت لزوم به اورژانس یا پزشک مراجعه کنند.
وی در پایان پرهیز از ترددهای غیرضروری در معابر شهری، فعالیتهای بدنی نیازمند تنفس تند، باز گذاشتن پنجره منازل و خودرو، استفاده از سیگار و دخانیات در فصای داخل منزل را خواستار شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن