اجتماعیاقتصادی

مرواربافی قابلیت ایجاد اشتغال با حداقل هزینه را دارد

معاون امور اقتصادی فرمانداری ملایر گفت: شهرستان ملایر، در هنر مرواربافی بی رقیب نیست و برخی از شهرها و روستاها به دنبال مطرح شدن در این هنر هستند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ داریوش صفاری در جلسه ستاد دائمی ارتقای زیرساخت های روستای ملی مروار بافی داویجان در محل سالن شهید موسوی فرمانداری برگزار شد، افزود: نکته مهم دیگری که در بحث مروار بافی وجود دارد این است که واحدهای کوچک تولیدی بهتر از کارخانه ها می توانند اشتغال ایجاد کنند و مروار بافی قابلیت ایجاد اشتغال با حداقل هزینه را دارد.

وی اظهارکرد: شهرستان ملایر فروشگاه مستقل عرضه مروار ندارد و بعضا در کنار محصولات دیگر فروخته می شود که نیازمند یک نمایشگاه مستقل و با کیفیت هستیم، همچنین بحث خلاقیت در تولیدات بسیار مهم است و ما باید استانداردهای محصولاتمان را بالا بریم.

رئیس میراث فرهنگی ملایر نیز با اشاره به روند ثبت روستای ملی مروار بافی، بیان کرد: هنر مروار بافی به لحاظ کاربردی، در زندگی مردم نقش مهمی دارد و به لحاظ کاشت و نگهداری بسیار راحت است.

ابراهیم جلیلی اظهارکرد: مروار بافی هنری است که ایجاد اشتغال می کند و ارزش افزوده پنج برابری و بازار داخلی و خارجی خوبی دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن