اجتماعیسلامت و پزشکی

حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان از جامعه اُتیسم

نماینده ولی فقیه در استان همدان از حمایت، تلاش و انجام اقدامات لازم برای ارتقاء کیفیت زندگی افراد مبتلا به اُتیسم خبرداد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با بیان اینکه امام جمعه به لحاظ جایگاه حاکمیتی اساساً نقش حمایت و هدایت را عهده‌دار است، مطرح کرد: بنابر همین مسئله خود را موظف به نظارت بر امور موظفی دستگاه‌های اجرایی حامی جامعه اُتیسم می‌دانم تا کنش‌گری مسئولان و مردم نسبت به این موضوع، اهمیت پیداکند؛ برهمین اساس، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود تا این قشر آسیب پذیر بتوانند زندگی با کیفیت تری را تجربه کنند.

امام جمعه همدان پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به اُتیسم را تنها نیاز اصلی در خصوص این موضوع خواند و افزود: عزیزان انجمن اتیسم، مکان مورد مطالبه برای آزمایشگاه ژنتیک در همدان را مهیا کرده و تنها منتظر ورود سرمایه‌گذار اجتماعی هستند تا این فعالیت زود بازده و پرسود بزودی در همدان تاسیس شود؛ چراکه آزمایشگاه ژنتیک می‌تواند در پیشگیری از وقوع انواع بیماری‌های ژنتیکی موثر بوده و خانواده‌ها را در رابطه با آن مطلع سازد.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به اُتیسم در رده‌های سنی مختلف، اظهار کرد: هم‌اکنون خدمات مورد نیاز جامعه اتیسم از پایتخت به صورت بسته‌های حمایتی مشخص در اختیار استان قرار می‌گیرد؛ از لحاظ زیرساخت‌های درمانی و آموزشی، درحال حاضر خدمات به نحو مقتضی درحال ارائه بوده و هم‌اکنون مجهزترین و مرغوب ترین دبستان خاص کودکان اتیسم در همدان راه اندازی شده است.

آیت الله شعبانی موثقی در رابطه با فعالیت مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اتیسم در مقطع ابتدایی، تصریح کرد: تاپیش از این دانش‌آموزان اتیسم در میان بقیه دانش‌آموزان استثنایی تحصیل می‌کردند، که اخیرا باهمت آموزش و پرورش، این کودکان در مدرسه مختص به خود تحصیل کرده و ۷ برابر دانش‌آموزان عادی خدمات دریافت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه، مدرسه اتیسم در نوع انحصاری برای این افراد در غرب کشور بی همتا بوده و امکانات آن در سطح ملی از مرغوب ترین تجهیزات مربوطه برخوردار است، افزود: شایان ذکر است آموزش و پرورش درصدد تأسیس آموزشگاه متوسطه مخصوص این کودکان نیز هست.

امام جمعه همدان در پایان یادآورشد: به طور کلی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و آموزش و پرورش به عنوان نهاد دولتی و انجمن اتیسم استان همدان بعنوان سازمان مردم نهاد از این قشر حمایت ویژه دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن