اقتصادی
موضوعات داغ

همدانی‌هایی که خانه ندارند بخوانند

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از احتمال خانه دار شدن 3 هزار همدانی به واسطه ثبت نام در طرح ملی مسکن خبرداد.

حسن ربانی ارشد در گفت و گو با همدان‌آنلاین با اشاره به اعلام آمادگی استان همدان و قرار گرفتن در بین 10 شهر قابل ثبت‌نام در این طرح ملی، بیان کرد: به‌دلیل عدم سنگینی و ایجاد اختلال در سایت هنگام ثبت‌نام، هر استان 3 روز اجازه ثبت نام دارد که هنوز نوبت استان همدان اعلام نشده است؛ پیش‌بینی می‌شود در نوبت نخست 2 هزار سهمیه در شهرهای زیر 100 هزار نفر استان را داشته باشیم.

وی در تشریح چگونگی ثبت‌نام و نحوه تحویل مسکن به شهروندان، گفت: خانه اولی، تاهل، پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و درنهایت عدم استفاده از هیچ‌گونه خدمات دولتی بعد از انقلاب اسلامی، شرایط ثبت نام در این طرح ملی است.

ربانی ارشد با بیان اینکه ساخت و ساز این مساکن در زمین‌های دولتی شهرک‌های مدنی و بهشتی به وسیله کارگزاران مختلف صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: متراژ این منازل 60 تا 80 متری بوده و مبلغی بالغ بر 75 تا 100 میلیون تومان نیز وام به متقاضیان تعلق می‌گیرد؛ لازم به ذکر است قیمت تمام شده برای متقاضیان بسیار مناسب بوده و هیچ‌گونه سودی را برای دولت ندارد.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با خانه دار شدن ساکنان شهرهای بالای 100 هزار نفر نیز بیان کرد: تاکنون پیش‌بینی برای تعداد نفرات متقاضی در این سایت صورت نگرفته است اما استان، تا 3 هزار نفر را سهمیه دارد؛ احتمال داردثبت نام در استان به دو نوبت برسد. وی ادامه داد: بنیاد مسکن مسئول ساخت و ساز منازل در شهرهای زیر 100 هزار نفر است؛ کارگزار ساخت و ساز در شهرهای بالای 100 هزار نفر نیز هنوز به طور قطعی مشخص نشده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن