اجتماعیسلامت و پزشکی

آنفولانزا قابل کنترل است/ افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها در روزگذشته

رئیس مرکز بهداشت استان همدان حساسیت بیش از اندازه شهروندان را دلیل اصلی مراجعات بسیار آنان به بیمارستان‌ها دانست.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین، با اشاره به موج نگرانی‌ها و مراجعات بسیار شهروندان به بیمارستان‌ها جهت پیشگیری و یا درمان ویروس آنفولانزا، مطرح کرد: خوشبختانه تاکنون تعداد مبتلایان به آنفولانزا هیچ‌گونه روند افزایشی و یا تغییر غیرقابل پیش‌بینی نداشته و آمار تحت کنترل است.

وی دست‌یابی بیش از اندازه شهروندان به اطلاعات مربوط به بیماری آنفولانزا را عامل شکل گیری موج نگرانی‌ها و مراجعات متعدد به بیمارستان‌ها دانست و بیان کرد: همشهریان تنها در صورت دارا بودن علائم پرخطر این نوع از آنفولانزا همانند شروع ناگهانی تب شدید همراه با کوفتگی شدید بدن و خلت خونی به بیمارستان مراجعه کنند.

کرمی با اشاره به افزایش بار مراجعات شهروندان به اورژانس بیمارستان‌ها در روز گذشته، تصریح کرد: در روز گذشته موارد بسیار کمی از تعداد کثیر مراجعه کنندگان به آنفولانزا شناسایی شدند؛ تا دیروز 100 نفر از همشهریان به این ویروس جدید شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیماری آنفولانزا برای برخی افراد هر پنج تا ده سال یکبار علائم شدیدی دارد، خاطرنشان کرد: برخی ممکن است به دلیل ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن، در هنگام ورود ویروس آنفولانزا به بدن با علائم شدیدتری روبه رو شوند و گزارشات مرگ، به طور معمول به دلیل ابتلای افراد به بیماری مزمن است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: به مردم توصیه می‌شود که موارد بهداشتی را در این ایام جدی بگیرند تا شاهد انتقال هرچه بیشتر آنفولانزا نباشیم.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به سو استفاده برخی از رسانه‌های معاند در حوزه تعداد نفرات مبتلایان و یا متوفیان ویروس آنفولانزا، اظهار کرد: منکر فوت تعدادی از همشهریان به‌دلیل ابتلا به این نوع از ویروس آنفولانزا نیستیم اما،  به‌دلیل جلوگیری از انتشار اخبار غلط و یا سودجویی افراد معاند تنها معاون وزارت بهداشت و درمان اجازه بیان آمار دقیق متوفیان براثر ویروس آنفولانزا را دارد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن