اجتماعی

استقبال قابل توجه مردم از مراکز مثبت زندگی

مدیر کل بهزیستی استان همدان از استقبال قابل توجه هم استانی‌ها برای ثبت نام در مراکز مثبت زندگی خبر داد.

حمیدرضا الوند در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به خدمات گسترده و تخصصی مراکز مثبت زندگی در راستای حمایت از مددجویان، تشریح کرد: این مراکز با ارائه ۲۲ خدمت تخصصی از جمله، شناسایی داوطلبین و خیرین، شناسایی وضعیت اجتماعی محله مددجویان، آموزش مربوط به مهارت‌های زندگی و تشکیل پرونده مستمری و اقدامات اولیه فرزندخواندگی از هفته بهزیستی آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند از ۲۲ اردیبهشت تا ۶ خردادماه دراین مراکز ثبت نام کنند، گفت: سامانه centers.behzisti.ir آدرس ثبت نام مراکز فوق بوده و مراکز مثبت زندگی به نوعی مشابه خدمات مجتمع‌های بهزیستی گذشته البته با خدمات گسترده تر و تخصصی تر بوده و به صورت خصوصی فعالیت می نمایند.

الوند در رابطه با فعالیت مراکز مثبت زندگی تصریح کرد: مصاحبه اولیه و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده های تحت پوشش، نیازسنجی و جایابی مددجویان، ارجاع تخصصی مددجو به واحدها و سازمانهای دیگر و آموزش مهارتهای زندگی و .‌‌.. از جمله وظایف این مراکز هستند؛ لازم به ذکر است تعرفه های این خدمات برای مددجویان بهزیستی رایگان است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه بهزیستی نیازمند راه اندازی ۵۶ مرکز مثبت زندگی در استان است، عنوان کرد: تاکنون بیش از دو برابر این نیاز ثبت نام صورت گرفته است؛ متقاضیان تا ۶ خرداد ماه مهلت ثبت نام داشته و پس از آن سایت بسته خواهد شد.

وی در رابطه با نحوه نظارت و ارزیابی این مراکز، مطرح کرد: ۵ سطح نظارتی برای کنترل عملکرد و ارزیابی خدمات این مراکز از جمله به شیوه الکترونیکی و سیستمی توسط خدمت گیرندگان ، بازرسی بهزیستی شهرستان، نظارت بهزیستی کل و نظارت ستاد مرکزی بهزیستی کشور بر عملکرد مراکز مثبت زندگی پیش بینی شده است

.
۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۹:۵۲ ق.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن