فرهنگ و هنر

ملایر؛ رتبه اول جمع آوری زکات در استان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر از جمع ‌آوری ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان زکات طی سال گذشته در ملایر خبر داد و گفت: این میزان زکات شامل زکات پروژه، مستحبی، زکات فطریه و محرومین بوده است.

تیمور کرمی‌ مقدم در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با بیان اینکه از میزان زکات سال گذشته ۸۱۵ میلیون تومان زکات فطریه و ۲۹۳ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است، افزود: این شهرستان از سال ۸۸ در استان همدان در بحث زکات رتبه اول را داشته است و سال گذشته نیز ملایر رتبه اول را احراز کردیم، همچنین در دو ماهه اول امسال نیز رتبه برتر را از در سطح استان همدان کسب کردیم.

وی از جمع‌آوری ۴۶ میلیون تومان زکات فطریه در شهر ملایر طی سال جاری خبر داد و افزود: این میزان فقط در خود شهر ملایر است و هنوز میزان جمع آوری زکات فطریه در شهرهای مجاور و روستاها اعلام نشده است.

کرمی‌ مقدم گفت: طی هماهنگی با هیات امنای مساجد در روستاها زکات فطریه جمع‌آوری شده در روستاها بین افراد نیازمند و زیر پوشش کمیته امداد در همان روستا توزیع و صورت الجلسه آن به کمیته امداد داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیون تومان زکات مستحبی نیز در دو ماهه امسال جمع‌آوری شده که امیدواریم با توجه به برداشت محصولات کشاورزی طی ماه‌های آینده شاهد افزایش زکات در شهرستان ملایر باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ملایر در ادامه از جذب ۶۹۶ حامی در طرح اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:  شهرستان ملایر در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار نفر در قالب ۷ هزار خانوار از خدمات مختلف کمیته امداد امام خمینی ملایر بهره‌مند هستند.

کرمی مقدم با بیان اینکه این حامیان از طریق حضوری، مراجعه به سایت و اپکیشن جذب شدند، اظهارکرد: طرح پویش جذب حامیان از  بهمن ماه شروع شده و قرار است در این پویش در ملایر طبق سهمیه اعلام شده ۶ هزار حامی جذب شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون در این طرح یک هزار و ۷۳۰ حامی جذب شده است، اظهارکرد: درحال حاضر تعداد ۷ هزار و ۵۳۰ حامی از ایتام و کودکان طرح محسنین در ملایر حمایت می کنند که مساعدت و کمک های خود را به حساب این کودکان واریز می‌کنند.

کرمی مقدم تعداد ایتام و کودکان طرح محسنین زیر پوشش کمیته امداد ملایر را ۱۴۰۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۶۲۲ ایتام و ۸۱۸ کودکان طرح محسنین هستند.

وی با بیان اینکه پویش جذب حامیان ادامه دارد، گفت: خیران و نیکوکاران می توانند به صورت مجازی و یا حضوری در این پویش شرکت کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن