اقتصادی

ثبت اشتباه شماره شبا، دلیل عدم دریافت بیمه بیکاری

معاون امور بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان همدان ثبت اشتباه شماره شبا مشمولان دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت‌نام اداره کار و رفاه اجتماعی را دلیل اصلی عدم واریز این بیمه به حساب مشمولان دانست.

محمدابراهیم شریعتی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه 2845 نفر در استان همدان مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند، مطرح کرد: تاکنون بیمه بیکاری اسفندماه به حساب 1349 نفر از این تعداد واریز شده است؛ شایان ذکر است عدم واریز مبالغ بیمه بیکاری به حساب 1696 نفر از افراد واجد شرایط ، تنها به دلیل ثبت اشتباه شماره شبا در مرحله  ثبت نام بوده است، این دسته از افراد با اصلاح اطلاعات خود در سامانه ثبت نام ، می‌توانند همانند سایرین بیمه بیکاری خود را دریافت کنند.

وی در رابطه با واریز بیمه بیکاری ویژه 2 ماه فروردین و اردیبهشت ماه نیز، افزود: درحال حاضر تنها بیمه بیکاری اسفندماه به حساب مشمولان واریز شده است؛ واریز مراحل بعدی این بیمه هنوز مشخص نیست.

شریعتی با تاکید براینکه برنامه و بودجه بیمه بیکاری به صورت کشوری تعیین و تامین می‌شود، اظهار کرد: تاخیر در پرداخت این مبالغ به هیچ‌عنوان به مسئولان استانی مربوط نبوده و یک مسئله کشوری است؛ براساس تصمیمات صورت گرفته، مجردین 550 هزار و مشمولان متاهل نیز 650 هزار تومان تحت عنوان بیمه بیکاری در ایام کروناویروس دریافت می‌کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن