سلامت و پزشکی

نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مبتلایان به کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت از نگرانی برای حفظ جان و سلامت کادر درمان به‌دلیل افزایش شمار مبتلایان در کشور خبرداد.

سیما سادات لاری در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در رابطه با وضعیت کادر درمان باتوجه به افزایش آمار مبتلایان به کروناویروس، بیان کرد: وضعیت تجهیزات حفاظتی در بیمارستان‌ها درمقایسه با اسفند ماه به مراتب بهتر است؛ هرچند با افزایش میزان ابتلا و بستری‌ها، نگرانی ما برای محافظت از جان کادر درمان هم بیشتر می شود، اما به هر حال شرایط  بیمارستان‌ها به نسبت ابتدای شیوع کرونا در کشور بهتر شده است.

وی بابیان اینکه پیک کروناویروس بیشتر در استان‌های مرزی کشور بوده است، مطرح کرد: تجهیزات و منابع مالی لازم به این استان‌ها اختصاص داده شده و به طور مثال 150 دستگاه مانیتور و تخت مراقبت های خاص و موارد دیگر به استان خوزستان تخصیص داده شده است؛ البته امیدواریم با رعایت بهداشت و پروتکل‌ها از طرف مردم، بار بستری و موارد ابتلا در کشور کاهش پیدا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با بازگشت محدودیت‌ها برای استان‌هایی با وضعیت قرمز، تصریح کرد: براساس فاصله گذاری پویا، تصمیم گیری برای ایجاد محدودیت یا تعطیلی ها بر عهده مسئولان استانی و استانداران است. اگر وضعیت ابتلا یا بستری در استانی به حد قرمز برسد، استانداران و مسئولان استانی می توانند ایجاد محدودیت را طرح کرده و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، این محدودیت ها را در سطح شهرستان یا مناطقی از استان اجرایی کنند.

لاری با اشاره به تاثیر فعالیت تالارها در افزایش شمار مبتلایان به کووید-19، اظهار کرد: بازگشایی ها بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود،؛ همه بازگشایی ها با صلاحدید و دستور ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن