سلامت و پزشکی

برپایی مراسم عروسی و عزا، بازی با جان مردم است

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اینکه 90 درصد موارد کرونا مثبت در ملایر در یک کانون تجمع مثل عروسی، مراسم عزا و میهمانی ها به بیماری مبتلا شده اند، تصریح کرد: همه افراد از شرکت در مراسم عروسی و عزا خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، دکتر محسن ترکاشوند دوشنبه 9 تیر ماه در جمع خبرنگاران، افزود: انتظار داریم اشخاص رعایت کرده و با برپایی چنین مراسمی با جان و سلامت خانواده ها بازی نکنند، از سوی دیگر ستاد مقابله با کرونا نیز در این رابطه ورود پیدا می کند.

ترکاشوند با بیان اینکه در بحث برگزاری مراسم عزا و عروسی  قطعا دستگاه های ذیربط  حوزه قضائی و انتظامی و حوزه بهداشتی بنابر قانون نظارت خود را اعمال می کنند، تأکید کرد: توصیه می کنیم مردم این بیماری را جدی بگیرند و بیشتر رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک را به عنوان مهمترین وسیله حفاظت فردی در برابر بیماری به همه افراد توصیه می کنیم، اظهارکرد: تمامی اشخاص به خصوص بیماران زمینه ای و افراد بالای 60 سال ملزم به استفاده از ماسک هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه به علت افزایش شمار مبتلایان، ظرفیت پذیرش را در بیمارستان های امام حسین(ع) و غرضی افزایش داده ایم و در حال حاضر در هر کدام از این بیمارستان ها 60 تخت به بیماران کرونا اختصاص داده شده است، ادامه داد: فعلاً کمبود دارو و تجهیزات نداریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم در شهرها و روستاها باید موازین و پروتکل های یهداشتی را رعایت کنند تا از ظرفیت پذیرش موجود بالاتر نرویم، گفت: در حال نصب یک دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان مهر هستیم تا نیاز بیماران به اکسیژن مرتفع شود.

وضعیت ملایر فعالاً زرد است

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه از نظر تقسیم بندی کشوری فعلا شهرستان ملایر در وضعیت زرد است، هشدار داد: متأسفانه آمار مبتلایان به کرونا در سطح این شهرستان رو به افزایش است.

ترکاشوند گفت: در بحث مقابله با کووید 19 ما در اسفند، فرودین و اردیبهشت، بیماری را کنترل کردیم اما بعد از اتمام ماه مبارک رمضان در خرداد ماه با سیر صعودی ابتلا در سطح شهرستان مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه تعداد آمار بستری شدگان ما در بحث کرونا در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه 2 برابر شد، اظهارکرد: این روند ادامه یافت به گونه ای که در هفته اول تیرماه آمار تعداد مبتلایان به بیش از کل آمار اردیبهشت ماه رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن