سلامت و پزشکی

کمبود وسایل حفاظتی فردی برای پرستاران/ کادر درمان بیش از گذشته خسته است

رئیس نظام پرستاری استان همدان از ابتلای 240 نفر از پرستاران به کووید-19 و کمبود وسایل حفاظتی ویژه این افراد در بیمارستان‌ها خبرداد.

هادی زرینی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه تعداد پرستاران مبتلا به کروناویروس در همدان نسبت به سایر استان‌هایی با تعداد مشابه، آمار بالایی را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: به دلیل کمبود پرستار در استان، عده‌ای از این افراد با توجه به ابتلا به کروناویروس از مرخصی استعلاجی استفاده نکرده و درحال خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی با بیان اینکه پرستاران همدانی از نظر روحی شرایط خوبی را نداشته و همگی در خستگی شدید به سر می‌برند، گفت: وضعیت کمبود پرستار در کل کشور قبل از ورود کووید-19 نیز بوده است؛ این درحالیست که با توجه به شرایط موجود، این کمبود بیش از گذشته احساس می‌شود، لازم به ذکر است وضعیت ابتلا و تعداد بستریان در دوماه اردیبهشت و خرداد کاهش پیدا کرده بود و موجب امید در دل پرستاران شده بود اما متاسفانه با افزایش مراجعات، خستگی بیشتر از گذشته در بین کادر درمان احساس می‌شود.

زرینی با اشاره به صدور مجوز استخدام 3 هزار پرستار از سوی وزارت بهداشت و درمان، تصریح کرد: امید است با رایزنی‌های رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، سهمیه قابل قبول و مناسبی به استان همدان ارائه شود؛ ارتقا ضریب اشتغال تخت پرستاران از 1.3 تا 1.8 باعث می‌شود تا 2 سال آینده کمبود پرستار در استان احساس نشود؛ لازم به ذکر است کمبود پرستار تاثیر منفی در کیفیت خدمات رسانی را در پی خواهد داشت.

رئیس نظام پرستاری استان همدان با اشاره به ابتلای 240 پرستار همدانی به کرونا ویروس، خاطرنشان کرد:  تعداد قابل توجهی از مبتلایان بهبود یافته و بخشی نیز درحال استفاده از استعلاجی هستند؛ خوشبختانه تاکنون هیچ یک پرستاران مبتلا، شهید نشده‌اند.

وی با تاکید براینکه علت ابتلای تعداد بالای پرستاران همدانی باید بررسی شود، تصریح کرد: بدون شک کمبود وسایل حفاظتی و امکانات مراقبتی از پرستارن یکی از دلایل مهم تعدادبالای این آمار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن