اجتماعیعلمی و دانشگاهی

کنکور اولویت مجلس نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، بررسی زمان برگزاری کنکور سراسری در صحن علنی مجلس را اولویت نمایندگان ندانست.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به اعلام برگزاری کنکور سراسری در زمان مقرر خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات و انتشار شایعاتی مبنی بر طرح 2 فورتی بررسی این موضوع در صحن علنی مجس، مطرح کرد: کنکور سراسری مسئله اول نمایندگان نیست که برای بررسی به صحن علنی راه پیدا کند؛ تکلیف این موضوع در کمیسیون مربوطه روشن شده و تصمیم‌گیری‌های لازم نیز اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل واگذاری تصمیم گیری در رابطه با کنکور سراسری به ستادملی مقابله با کرونا، افزود: از همین رو ورود این مسئله در صحن علنی الزامی نیست؛ همچنین لازم به ذکر است در صورت وجود طرح 2 فوریتی بررسی کنکور در مجلس، زمان لازم برای این وضوع طولانی بوده و تقریبا 2 ماه از وقت تعین شده می‌گذرد.

وجود برخی مشکلات در 2 آزمون گذشته دکتری و ارشد

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت از وجود برخی مسائل، نواقص و مشکلات در 2 آزمون گذشته دکتری و کارشناسی ارشد خبرداد و تصریح کرد: تعداد معدودی از حوزه‌ها به دلیل نقص در فضا و یا کم‌کاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکل موجه بودند که به تمام آنان تذکر داده شده است؛ همچنین کمیته 13 نفره‌ای متشکل از نمایندگان و ناظران مجلس، وزارت بهداشت و وزارت علوم برای بررسی بر نحوه برگزاری تشکیل شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم دخالت و بررسی در عملکرد مافیا کنکور را وظیفه این کمیسیون ندانست و عنوان کرد: درحال حاضر این مورد ربطی به ما ندارد اما قرار است تا در سال آینده هم‌زمان با بررسی قوانین حذف کنکور، این مورد نیز مطرح شود

۲۰ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ق.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن