اجتماعیسلامت و پزشکی

تهران دبه کرد، تعطیلی کامل در کار نیست

تقریبا 2 هفته از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه از سوی ستادملی مقابله با کروناویروس و به طبع ستاد استانی در استان‌ها می‌گذرد؛ این درحالیست که همین محدودیت‌ها همانند خیل عظیم وعده‌ها و سخرانی‌هایی که تنها در رسانه خودنمایی می‌کنند جای گرفته و در عمل به شکلی صامت و به یکباره رنگ می‌بازد.

تعطیلی کامل ادارات به اسثتنا مراکز انتظامی، درمانی و خدماتی، محدودیتی جدید که روز جمعه اعمال شد و قرار بود تا پایان هفته جاری به قوت خود باقی بماند؛ این درحالیست که عمر کوتاه این محدودیت سختگیرانه به 24 ساعت نکشید و ظهر شنبه علی رغم اطلاع رسانی‌های گسترده در رسانه‌های کشور، به صورت خفا و در سکوت کامل خبری و حتی بدون هیچ گونه اصلاحیه خبر منتشر شده در مراجع معتبر از جمله رسانه‌های منسوب به استانداری‌ همدان باطل شد.

امروز 99/9/9 تمامی ادارات دولتی براساس دریافت نامه رسمی از سوی استانداری و ستاد استانی مقابله با کروناویروس همدان، کارمندان را با شرایط خاص ملزم به حضور در محل کار خود کرده است.

مصوبه‌ای باطل نشده است

دبیر هماهنگی ستاد مدیریت کرونا استان همدان از عدم ابطال محدودیت مبنی بر تعطیلی کامل ادارات به اسثتنا مراکز انتظامی، درمانی و خدماتی اعمال شده درروزجمعه خبرداد.

مهرداد نادری فر در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به فعالیت ادارات از روز گذشته مطرح کرد: این محدودیت بدان معناست که مدیران به تناسب شرایط، حداکثر تا یک سوم ظرفیت را ملزم به حضور در محل کار می‌کنند.

وی ادامه داد: این محدودیت فعالیت عادی و جاری ادارات را تا یک هفته به تعویق انداخته است؛ این درحالیست که مدیران در رابطه با این بخش از ادارات می‌توانند حداکثر تا یک سوم نیروهای خود را بر سر کار بیاورند؛ لازم به ذکر است این نوع محدودیت به عنوان محدودیت هوشمند در شهر و استان‌های قرمز درحال اجرا است.

مصوبه تعطیلی کامل ادارات از سوی تهران باطل شد

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا در استان همدان از ابطال محدودیت جدید مبنی بر تعطیلی کامل ادارات به اسثتنا مراکز انتظامی، درمانی و خدماتی از سوی ستاد ملی مقابله با  کرونا ویروس، خبرداد.

اسدالله ربانی مهر نیز با اشاره به الزام مدیران ادارات دولتی برای حضور کارمندان در محل کار خود، بیان کرد: محدودیت مذکور پس از گذشت یک روز، ظهر شنبه در ستاد ملی با مخالفت روبه‌رو شد و از روز جاری همانند گذشته ادارات با یک سوم ظرفیت خود درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است حضور مدیران در اداره مربوطه الزامی بوده و تنها اداراتی که شرایط انجام  دورکاری را دارند بنا به صلاح مدیران مجاز به الزام یک سوم کارمندان خود در محل هستند.

ربانی مهر خاطرنشان کرد: لغو این محدودیت هیچ ربطی به ستاد استانی نداشته و ساعت 11 روز گذشته از سوی ستاد ملی باطل و استانداری ملزم به ارسال نامه برای آغاز به کار مجدد ادارات به یک سوم نیروهای ظرفیت خود شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن