سیاسی

راستی آزمایی و لغو عملی همه تحریم ها، تنها سیاست ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: راستی آزمایی و لغو عملی تمامی تحریم ها به عنوان تنها سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، دکتر هادی بیگی نژاد در جلسه پرسش و پاسخ با حضور خبرنگاران، افزود: هدف آمریکا از وضع این تحریم ها، به رخ کشیدن قدرت خود به جهانیان و قراردادن ایران در انزوای سیاسی است، ” جو بایدن” نیز در برابر ایران همان سیاست ” ترامپ” را دارد اما از روش باراک اوباما برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل کشور عدم پذیرش مسئولیت و حل مشکلات ایجاد شده از سمت مدیران و دستگاه های اداری است، تاکید کرد: یکی از دلایل علاقمندی مقام معظم رهبری به شهید سردار سلیمانی، حل مشکل به وجود آمده در حیطه اختیاراتش و پذیرش تمام سختی های کار بود، بنابراین مسئولان باید مسئولیت کار خود را بپذیرند و از افراد ذی نفع برای حل مشکلات کمک بگیرند.

بیگی نژاد عدم تسهیلات دهی بانک ها و مشکل صادرات را از معضلات و موانع تولید در کشور مطرح و اظهارکرد: مجلس وظیفه نظارت و قانونگذاری خود را انجام می دهد، در همین راستا دو شکایت مبنی بر عمل نکردن دولت به وظایف خود در زمینه توزیع کالاهای ضروری و بهبود معیشت مردم از طرف مجلس شورای اسلامی تنظیم و به قوه قضائیه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه با حمایت از بانک های کوچکی که قادر به دور زدن تحریم ها هستند و با آمریکا رابطه ای ندارند، می توان ارزش پول ملی خود را حفظ کنیم، گفت: راه حل دیگر استفاده از طرح ” تهاتر کالا و خدمات” است.

بیگی نژاد همچنین درباره علت علنی نشدن جزئیات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، توضیح داد: قرارداد ۲۵ ساله یک پیمان و تفاهم کلی و دوجانبه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … بین کشورهای ایران و چین است اما جزئیات این تفاهم هنوز مشخص نشده، البته درخواست چین علنی نشدن جزئیات این قرارداد است که گویا ایران نیز این درخواست را پذیرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن