سلامت و پزشکی

حال داوطلبین تزریق واکسن ایرانی_کوبایی کرونا مساعد است

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان از حال مساعد داوطلبین تزریق واکسن ایرانی_کوبایی کرونا خبرداد.

سید جلال بطحایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به آغاز فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا محصول مشترک انستیتو فیلای کوبا و انیستیتو پاستور ایران در همدان، مطرح کرد: روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سیناهمدان همزمان با هفت استان دیگر در کشور این مرحله از کارآزمایی بالینی را با حضور داوطلبین همدانی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شرایط جسمانی داوطلبینی که روز گذشته از این واکسن استفاده کرده‌اند دائما رصد می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون حال تمامی داوطلبین مساعد بوده و عارضه خاصی نداشته‌اند.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است تنها 2 تن از افرادی که در روز گذشته این واکسن را دریافت کرده‌اند علائم اولیه و عادی واکسن همانند تب را تجربه کرده‌اند.

 رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان از تداوم ثبت نام برای شرکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن خبرداد و افزود: ظرفیت شرکت در این طرح، ثبت نام 3 هزار نفر است که هنوز به حد نصاب نرسیده است؛ از این رو افرادی که تاکنون به این ویروس مبتلا نشده‌اند می‌توانند در سامانه مربوطه ثبت نام کنند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن