اقتصادیسیاسی

رسیدگی فوری به فساد مالی نامزدهای انتخاباتی رد صلاحیت شده

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت : اگر هیئت نظارت بر انتخابات مدارکی از فساد اقتصادی داوطلبین رد صلاحیت شده انتخابات شورای اسلامی شهر همدان ارائه دهد فورا به آن رسیدگی خواهیم کرد.

حسن خانجانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به رد صلاحیت تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر، مطرح کرد: درصورتی که هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا مستندات خود را مبنی بر فساد اقتصادی کاندیده‌ها به دادستانی تحویل دهد، این مرجع قضایی بدون فوت وقت پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه پیگیری پرونده‌های امنیتی داوطلبین ربطی به دادستانی ندارد، عنوان کرد: پیگیری موارد امنیتی دواطلبین تنها مربوط به وزارت اطلاعات بوده و ربطی به مراجع قضایی ندارد؛ چراکه ممکن است نکته‌ای از دید وزارت اطلاعات مورد مصلحت نباشد که همان مورد در قانون جرم تلقی نشده و باعث برهم زدن نظم عمومی جامعه نیست.

دادستان همدان با بیان اینکه دادستانی تاکنون اطلاعی از دلیل رد صلاحیت داوطلبین شورای اسلامی شهر و روستا ندارد، یادآورشد: درصورتی که هیئت نظارت بر انتخابات مستندات محکم و قانونی در رابطه با پرونده‌های مالی و اقتصادی داوطلبین رد صلاحیت شده دارند، برای پیگیری به مراجع قضایی تحویل دهند.  

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن