علمی و دانشگاهی

نبود خوابگاه، مانع آموزش حضوری دانشگاه بوعلی‌سینا

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا نبود خوابگاه برای بیش از  1500 دانشجو غیربومی را دلیل حضوری نشدن آموزش برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ورودی‌های 98 تا 1400 دانست.

حسین رضوان در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه در دوسال گذشته خوابگاه‌های خصوصی به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها اقدام به تغییر کاربری کرده‌اند، مطرح کرد: براساس برآورد صندوق رفاه دانشجویان کل کشور، تنها 55 درصد خوابگاه‌های خصوصی در استان‌ها بدون تغییر کاربری، اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کنند؛ این درحالیست که استان همدان هیچ سهمی از این درصد اعلام شده را نداشته و در حال حاضر دانشگاه بوعلی بیش از 1500 دانشجو فاقد خوابگاه را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات مسئولین دانشگاه در راستای فراهم سازی فضای اسکان دانشجویان، اظهار کرد: براساس اقدامات انجام شده امید است حداکثر تا اردیبهشت ماه دانشجویان اسکان یافته و آموزش حضوری برای این قبیل از افراد برقرار شود؛ لازم به ذکر است آموزش مجازی برای این افراد همچنان برقرار بوده و هیچ دانشجویی از کلاس درس عقب نمانده است.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه از 20 فروردین ماه دانشجویان مقاطع ارشد، دکتری و ورودی های سال 97 می‌توانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند، تصریح کرد: بیش از نیمی دانشجویان این دانشگاه غیربومی بوده و اسکان آنان در خوابگاه‌هایی که دانشگاه در برابر این افراد متعهد بوده نیازمند گذشت 3 الی 4 روز زمان است؛ از این رو همواره براساس سنوات قبل، هفته اول سال جدید به اسکان و حضور دانشجویان غیربومی اختصاص داشته و تاخیر در برگزاری آموزش حضوری از تاریخ 14 فروردین ماه در مقاطع و ورودی‌های مذکور به همین دلیل است.

رضوان با اشاره به تحصیل بالای 5 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی، گفت: باتوجه به حجم بالای دانشجویان، فراخوان کلاس‌های حضوری به صورت مقطعی دربازده زمانی 3 الی 4 روزه امری طبیعی است.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به فراهم سازی اسکان دانشجویان فاقد خوابگاه حداکثر تا پایان ماه آینده و استفاده آنان از شرایط آموزش حضوری، امتحانات پایان ترم تمامی دانشجویان به شکل حضوری برگزار خواهد شد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن