علمی و دانشگاهی

شمارش معکوس برای کنکوری‌ها

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش همدان، از حضور 6810 داوطلب در آزمون سراسری و برگزاری آزمون همه گروه‌های آموزشی در نوبت صبح خبر داد.

حمیدرضا بابایی در گفت‌و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین عنوان کرد: برگزاری آزمون سراسری با همکاری دانشگاه بوعلی سینا انجام می‌شود، همچنین آموزش و پرورش استان در 5 منطقه آموزشی، خزل، درگزین، فامنین و نهاوند برای دختران و پسران و در همه گروه های آموزشی و در شهر همدان در رشته تجربی همکاری لازم با دانشگاه را خواهد داشت.

وی بیان کرد: کنکور سراسری سال جاری با 6810 شرکت کننده بر خلاف سال‌های گذشته فقط در نوبت صبح برگزار می‌شود؛ همچنین تاکید شده است در صورتی که داوطلب و یا خانواده آنها در گروه هایی که مدعی پخش سوالات کنکور هستند عضو شدند به سرعت خارج شده چرا که امکان دیده شدن سوالات، قبل از برگزاری آزمون سراسری امکان پذیر نیست و این اقدام، سودجویی تلقی می‌شود.

بابایی افزود: تفاوت بارز آزمون  تجربی نسبت به سال‌های گذشته در تعداد  برگه پاسخ نامه و دفترچه سوالات است به طوری که امسال 3 دفترچه و 3 پاسخ نامه در جهت کاهش آمار تخلفات توزیع می‌شود، یک دفترچه برای دروس عمومی و دو دفترچه برای دروس خصوصی در نظر گرفته شده ، ولیکن جای هیچ نگرانی برای مدت زمان در نظر گرفته شده برای داوطلبان نیست.

وی در رابطه با مجازات تخلفات داوطلبان اظهار کرد: امسال ورود جدی تری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت و در صورت بروز  تخلف از 1 تا 5 سال حبس برای متخلف در نظر گرفته و امکان محروم شدن از کنکور را از 1 تا 10 سال در بردارد؛ ضمنا بحث تفتیش داوطلبان توسط دستگاه‌های سیگنال‌یاب قبل از آزمون و در حین آزمون انجام می‌شود، این دستگاه قابلیت شناسایی هندزفری و سیمکارت را نیز دارد.

رئیس اداره سنجش اداره آموزش و پرورش همدان،در پایان یادآور شد: بیشترین داوطلبان مربوط به رشته تجربی بوده که اعم آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهد و کم‌ترین آن مربوط به رشته ریاضی گزارش شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن