اجتماعیعلمی و دانشگاهی

اعلام آمادگی دانشگاه بوعلی برای همکاری با دانشگاه‌های ازبکستان

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا آمادگی دارد تا تفاهم‌نامه‌هایی برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های ازبکستان منعقد کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین حسین رضوان در این میزگرد اظهار کرد: این بسیار اهمیت دارد که شخصیت برجسته بوعلی سینا موضوع وحدت بین کشورهای مختلف و به خصوص کشورهایی است که با علم شخصیت برجسته بوعلی سینا آشنایی دارند.

رضوان خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی سینا به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته ایران، مفتخر است یکی از مراکز بزرگ علمی کشور نام دارد. دانشگاه بوعلی سینا که به نام این دانشمند مزین است ۵۰۰ عضو هیئت علمی دارد و در رشته‌های مختلف دارای ۵۶ رشته کارشناسی ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و‌۸۲ رشته دکتری است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه بوعلی سینا ۱۴ دانشکده داریم و در رشته‌های شیمی، نفت، علوم انسانی، علوم بیولوژی، مهندسی کشاورزی و علوم‌ مرتبط بین رشته‌ای فعالیت می‌کنیم همچنین دانشگاه بوعلی‌سینا در رشته‌های کامپیوتر، هوش مصنوعی و ارتباطات از دانشگاه‌های برجسته کشور است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا یادآوری کرد: بیش از هفت دانشمند یک درصد برتر دنیا و ۱۸ دانشمند دو درصد برتر دنیا در دانشگاه بوعلی سینا هستند.

رضوان با اشاره به حضور نمایندگان بنیاد مردمی بوعلی سینا ازبکستان در دانشگاه بوعلی سینا، گفت: ما این آمادگی را داریم که به مناسبت حضور شما پذیرای دانشجویان ازبک برای مقاطع مختلف باشیم همچنین آمادگی داریم در این ارتباط تفاهمنامه‌های مختلف با دانشگاه‌های ازبکستان داشته باشیم و آموزش دانشجویان و اساتید شما در مقاطع مختلف را بر عهده بگیریم و پروژه‌های مشترک و تبادلات استاد و دانشجو داشته باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن