اجتماعی

راه اندازی سامانه یکپارچه برای خدمات آموزش و پرورش

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان همدان  از راه اندازی سامانه ای یکپارچه برای ارائه خدمات آموزش و پرورش خبر داد.

حجت الله چهاردولی در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین گفت: تا سال گذشته ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی به صورت حضوری انجام می پذیرفت، اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه ای آموزش و پرورش و راه اندازی سامانه ای یکپارچه برای ارائه خدمات آموزش و پرورش، تمامی روند ثبت نام پایه های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از طریق سامانه‌های پیش ثبت نامی انجام می‌شود.

چهاردولی درخصوص محدودیت مکانی مدارس نیز گفت: امسال مقرر شده است که هر مدرسه در مرکز یک دایره، شعاع منطقه خود را پوشش دهد و دانش آموزان محدود خود را به صورت شعاعی ثبت نام کند.

وی با تاکید بر اینکه فقط 4 نوع مدرسه اجازه افزایش شهریه دارند، خاطرنشان کرد: مدرسه های استعداد های درخشان، شاهد و مدارش غیر دولتی و همچنین پیش دبستانی  با افزایش شهریه روبه رو خواهند بود.

وی درخصوص گرانی شهریه‌های هنرستان‌ها نیز تصریح کرد: هنرستان‌ها مجوز افزایش شهریه ندارند و هرگونه افزایش تخلف محسوب می‌شود.

 چهاردولی درپایان نیز اظهار کرد:هنرستان‌ها می‌توانند فقط برای لباس کار، بیمه و کتب درسی هزینه اضافه از خانواده‌ها دریافت کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن