سیاسی

رتبه‌بندی معلمان به نتیجه نهایی رسید/ اقدامی ماندگار و اثربخش

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش بود، گفت: به زودی شاهد تاثیرات خوب اجرای این طرح در نظام آموزشی کشور خواهیم بود.

مهدی اسماعیلی در مورد مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اظهار داشت: توسعه کشور بستگی به نظام آموزشی دارد، هر چقدر بتوانیم نظام آموزشی را قدرتمند کنیم به همان اندازه شاهد توسعه و پیشرفت جامعه و کشور خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس یکی از سازو کارهای مهم در فرایند تعلیم و تربیت را انگیزه‌مند کردن معلمان به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در پیشرفت توسعه نظام آموزشی کشور عنوان کرد و بیان داشت: نظام آموزش و پرورش در چند سال اخیر اراده ای برای اجرای رتبه بندی معلمان داشت که در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به سرانجام نهایی رسید و این اقدام در نوع خود بی نظیر است.

اسماعیلی یادآورشد: هر چند این اقدام بار مالی زیادی داشت اما دولت سیزدهم به خوبی توانست این مهم را عملیاتی کند.

نماینده مردم میانه در مجلس اضافه کرد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، نوعی رقابت سالم بین فرهنگیان در پنج سطح ایجاد شد و در کل کشور بر اساس شکل هرمی این طرح، جایگاه فرهنگیان در سطوح مختلف تعیین شد و این نظام رتبه بندی توانست به ارتقاء شان و جایگاه معلمان کمک کند.

وی مهم ترین اثرگذاری قانون رتبه بندی را ارتقا صلاحیت حرفه ای معلمان عنوان کرد و گفت: توجه به منزلت و معیشت معلمان دو عامل مهمی است که باعث می شود معلمان باانگیزه و با سواد در حوزه آموزش با جدیت کار خود را دنبال کنند و تاثیر گذاری بیشتری در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: اجرای نظام نامه رتبه بندی معلمان از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش بود که برای اولین بار انجام شد و به زودی شاهد تاثیرات خوب این طرح در نظام آموزشی کشور خواهیم بود.

اسماعیلی اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین را یکی از مهم‌ترین مسائل آموزش‌ و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: این سند نقشه راه توسعه سرمایه‌ انسانی کشور است و برنامه‌ای برای تمامی نهادها و دست‌اندرکاران فعال در این حوزه محسوب می شود.

وی ادامه داد: با اجرای کامل این سند، حرکت‌ها و اقدامات افراد مسئول در وزارت آموزش‌ و پرورش سمت‌وسویی دقیق و مشخص می‌گیرد و امید است به اهداف مورد نظر در حوزه آموزش و پرورش نزدیک شویم.

نماینده مردم میانه در مجلس به واریز سرانه دانش آموزان به حساب مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وعده وزیر آموزش و پرورش مقرر شد که از سال تحصیلی جدید، سرانه دانش‌آموزان مستقیم به حساب مدارس واریز شود.

اسماعیلی یادآورشد: پیش از این سرانه دانش آموزان به ادارات آموزش و پرورش تخصیص می‌یافتکه با تصمیم جدید تا حدودی مشکلات هزینه ای مدارس حل خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن