اجتماعیفرهنگ و هنر

اکران انیمیشن «بچه زرنگ» در همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: کانون با قدمت 60 ساله تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در کشور است.

معصومه ابراهیمی هژیر در نشست خبری صبح امروز اظهار کرد: 12 هزار جلد کتاب تخصصی کودک و نوجوان در این مرکز وجود دارد و به صورت رایگان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما با استفاده از 10 کتابخانه سیار ماهانه به 200 روستا سرکشی می‌کنیم و کتاب‌ها را به روستاهای مختلف سراسر استان می‌بریم؛ همچنین ما در همدان، ملایر و تویسرکان 3 کتابخانه پستی در اختیار داریم که کتاب‌های پستی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم ارسال کرده و پس از خواندن کتاب‌ها آن‌ها را به مربی مربوطه ارسال می‌کنند.

ابراهیمی هژیر درخصوص اهداف کانون ترویج کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد: هدف اصلی این کانون ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است و گروه سنی 4 تا 24 سال را پوشش می‌دهد که امروزه اکثر فعالیت‌های ما خانواده محور شده و ورکشاپ خانوادگی نیز برگزار می‌کنیم.

وی درباره برگزاری نشست های آسیب‌شناسی اجتماعی، در این کانون اظهار کرد: دوره‌های آسیب‌شناسی برای محلات مختلف که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند و با توجه به اقتضای محله به کمک اداره مبارزه با موادمخدر و همچنین بهزیستی همدان درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: از دیگر امکانات و آموزش‌های ما در این کانون می‌توان به آموزش کلاس‌های قصه‌گویی، خوشنویسی، کتاب نوشتن خلاق، پویانمایی و همچنین 62 فعالیت دیگر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه همه مربیان حاضر در این کانون متخصص در حوزه آموزش خود هستند، خاطرنشان کرد: امسال رشد500 درصدی ثبت نام در کارگاه‌های تخصصی فصل تابستان را شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ادامه داد: انیمیشن ((بچه زرنگ)) به عنوان طولانی‌ترین انیمیشن کشور در همدان و سراسر کشور پخش خواهدشد، که این انیمیشن دارای محتوای آموزشی بسیار خوبی برای خانواده‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شروع مهرماه طرح‌هایی نیز آغاز خواهدشد که یکی از این طرح‎‌‌ها طرح کانون و مدرسه است که با ورود به سال تحصیلی جدید بچه‌ها به کانون آمده و ما مباحث درسی را به بچه‌ها و با استفاده از زبان هنر آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره دو ساله را نیز در برنامه‌های خود داریم که محورهای آن نقاشی، خوشنویسی، سفال‌گری و عکاسی است و قرار است به میزبانی همدان برگزار شود.

با قصه لبخند بسازیم

مریم شریف‌زاده کارشناس این مرکز و دبیر جشنواره قصه‌گویی نیز در این نشست، عنوان کرد: جشنواره قصه‌گویی توسط کانون ثبت ملی شده و شعار جشنواره ((با قصه لبخند بسازیم)) است.

وی درخصوص محورهای موجود در این جشنواره بیان کرد: محورهای این جشنواره قصه‌های دینی و مذهبی، روایت اراده، نامداران و قصه‌های آزاد است و از گروه سنی 12 سال به بالا بزرگسالان، پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را شامل می‌شود.

شریف‌زاده اظهار کرد: قصه‌گویی در 4 بخش ملی، آیین‌سنتی، زبان اشاره و قصه‌های نود ثانیه‌ای را شامل می‌شود؛ همچنین جشنواره قصه‌گویی 25 مرداد آغاز شده و همزمان با شب یلدا برگزیدگان به بخش بین‌المللی راه خواهندیافت که به صورت بین‌المللی پخش زنده و مستقیم این جشنواره را خواهیم‌داشت.

آغاز پویش کتاب‌خوانی

لیلی باباخانی کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در ادامه اظهار داشت: ما پویش کتاب‌خوانی نیز خواهیم‌داشت که این پویش خانواده‌محور بوده که با توجه به مناسبات مختلف معرفی‌شان خواهیم‌کرد که اولین کتاب ((تشنه‌لبان)) خواهد بود و مناسبت بعدی کتاب نیز از طرف کشور معرفی می‌شود که این امر موجب سوق دادن خانواده‌ها به سمت کتاب‌خوانی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن