اجتماعیفرهنگ و هنر

علت انتقال جشنواره کودک، کمبود آب و بودجه سال گذشته است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جزئیات انتقال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان به یزد خبر داد.

مسعود ویژه در گفت و  گو با پایگاه خبری همدان آنلاین عنوان کرد: این جشنواره یک تفاهم‌نامه بین استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، که یک سری تعهدات به عهده استان و یک سری از تعهدات دیگر به عهده وزارت‌خانه است، اما متاسفانه امسال استان همدان به دلیل یک‌سری مشکلات به تعهدات خود عمل نکرده‌است و همین موضوع سبب انتقال این جشنواره از همدان به یزد شده‌است.

وی افزود: البته استانداری حمایت خود را در زمینه بازپس‌گیری این جشنواره اعلام کرده و قول پیگیری نیز داده‌است اما در این زمینه نیز اختلاف نظر زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم از طریق آقای استاندار و آقای حاج‌بابایی مذاکراتی را با وزارت‌خانه ترتیب دهیم تا اختلاف‌نظرها برطرف شوند، همچنین طی صحبت‌های صورت گرفته روز گذشته با تعدادی از مسئولین وزارت‌خانه و طبق پیگیری‌های آقای حاج‌بابایی، با یزد مذاکراتی صورت گرفته و موافقات اولیه نیز گرفته‌شده، و چنانچه مذاکرات و پیگیری‌ها ادامه‌دار باشد، احتمال بازگشت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، به همدان وجود دارد.

ویژه خاطرنشان کرد: از آن‌جا که اداره ارشاد تنها مجری طرح این جشنواره است باید تفاهم‌نامه بین استانداری و وزارت‌خانه صورت بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات و تعهدات عملی نشده، استان بیان کرد: متاسفانه سال گذشته به دلایل مخلفی مثل کمبود و قطعی‌های مکرر آب و همچنین کمبود اعتبارات با مشکلات زیادی مواجه شدیم و همین امر سبب حساسیت وزارت‌خانه شده‌است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن