سیاسی

اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو در واردات خودرو خللی ایجاد کنند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمار گواهی اسقاط برای واردات خودرو به اندازه کافی در سامانه وجود دارد تا افراد برای واردات پول را پرداخت و گواهی دریافت کنند، گفت:‌ اجازه نخواهیم داد افراد سودجو در واردات خودرو خلل ایجاد کنند.

جلال رشیدی کوچی، درباره ساز و کار پیشبینی شده در قانون برای واردات خودرو به ازای دریافت گواهی اسقاط، بیان کرد: موضوع اسقاط خودرو و دریافت گواهی اسقاط موضوعی است که در قانون ساماندهی بازار خودرو، برای واردات خودرو در نظر گرفته شده و اشاره ای به خودروی نو یا کارکرده نشده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گواهی اسقاط در سامانه اسقاط خودرو به اندازه کافی وجود دارد و اکنون که بحث واردات خودرو سرعت گرفته و در حال افتادن بر روی غلطک است ما اجازه نخواهیم داد که عده ای با سوءاستفاده از این فرصت در واردات خودرو خلل ایجاد کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون مشخصات یک‌سری خودرو در سامانه اسقاط از قبل وجود دارد و افراد پول را واریز می کنند که فکر کنم حداکثر ۳۰ میلیون تومان باشد و یک گواهی اسقاط دریافت می کنند، بدین ترتیب در واردات خودرو نیز خللی ایجاد نخواهد شد.

رشیدی کوچی با بیان اینکه تقریبا دو هفته قبل آئین نامه واردات خودرو در وزارت صمت نهایی شده و به هیات دولت رفته تا به تصویب نهایی برسد، تصریح کرد: آنچه که در وزارت صمت نهایی شده و به هیات دولت رفته، آئین نامه خوب و کاملی است و می تواند گره گشای خیلی از مشکلات باشد و انتظار ما این است آن چیزی که در وزارت صمت تصویب شده است، عینا در هیات دولت مصوب شود.

وی در پایان گفت: قرار بود هفته گذشته آئین نامه واردات خودروهای کار کرده نهایی شود اما انتظار می رود بعد از اربعین حسینی در جلسه هیات دولت نهایی شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن