اجتماعیفرهنگ و هنر

برپایی نمایشگاه 100نفره هنرجویان ملایر

نمایشگاه 100نفره هنرجویان ملایر آموزشگاه آزاد نقاشی فرین همزمان با روز شعر و ادب پارسی با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در سرای فرهنگ و هنر خیابان شهید رجایی ملایر، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ این نمایشگاه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه آزاد هنری نقاشی “فرین” با مدیریت مریم درخشانفر و با همکاری شهرداری ملایر دایر شده است.

آثار نمایشگاه به سبک‌های مختلف هنری از قبیل کوبیسم، امپرسیونیست، و سورئال توسط کودکان و نوجوانان این آموزشگاه در قالب بیش از ۱۵۰ اثر ارائه شده است.

این نمايشگاه از ۲۷ شهریور ماه تا دوم مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ به روی علاقه مندان به هنر نقاشی باز است و در این نمایشگاه از تابلویی با عنوان “ملایر شهر جهانی انگور” که توسط مریم درخشانفر به روش ترکیبی خلق و رونمایی شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در این رابطه افزود: حدود دوماه به هنرجویان این آموزشگاه در ارتباط با تصویر سازی شعر( گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال ) و تصویر سازی ضرب المثل ( گروه سنی ۵ تا ۸ سال ) و طراحی چهره تعدادی از شاعران و بزرگان ادبیات ایران ( رده سنی ۸ تا ۱۲ سال ) آموزشهای لازم داده شده و آثاری را در قالب نقاشی، طراحی، مجسمه سازی و سفال خلق نموده اند که نقاشی ها با تکنیک ها و سبک های متفاوتی ایجاد شده است.

فرشاد کشاورزیان اظهار کرد: در این نمایشگاه تکنیک های گواش ، آبرنگ ، پاستل روغنی و اکرولیک برای کودکان زیر ۱۲ سال و تکنیک طراحی با مداد، راپید، کنته، مداد رنگی، اکرولیک و رزین برای هنرجویان ۱۲ سال به بالا، چند نمونه از آثار هم که در طول دوره های مختلف پدید آمده، آماده ارائه است.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: همچنین هنرمندان با برپایی این نمایشگاه با سبک شناسی نقاشی موضوعی و با سبک تعدادی از هنرمندان جهان، همچون پیکاسو “سبک کوبیسم ” ون گوگ “سبک امپرسیونیست” و سالوادوردالی ” سبک سوررئال” آشنا شده اند و تصاویری را طراحی و با تکنیک اکرولیک اجرا کرده اند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: هنرجویان این آموزشگاه، بعد از مرحله سبک شناسی غربی با سبک شناسی شرقی آشنا شده و پس از آشنایی با هنرهای نقاشی ایرانی همچون: تذهیب، نگارگری، نقاشی قهوه خانه ای یا قاجاری، آثاری را طبق تصور و برداشت شخصی با تکنیک اکرولیک از موضوع مرتبط خلق کرده اند.

وی گفت: در این نمایشگاه از تابلویی در رابطه با “ملایر شهر جهانی انگور” نیز رونمایی می‌شود و با توجه به اینکه برای طراحی این اثر دقت و زمان زیادی صرف شده، قابلیت ثبت به عنوان لوگویی منحصربه فرد و ویژه برای شهرستان ملایر را داراست.

کشاورزیان یادآورشد: «مریم درخشان فر »؛ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی گرافیک، مدیر مسئول و مربی آموزشگاه هنرهای تجسمی فرین با چندین سال سابقه کاری در زمینه نقاشی و مجسمه سازی، مدت چهار سال است که آموزشگاه خود را تاسیس کرده و تمام تلاش خود را به کار بسته تا شیوه ی درست و اصولی در زمینه آموزش هنرهای تجسمی همراه با خلاقیت را به هنرجویان آموزش دهد و بعد از سختی هایی که اوایل در زمینه شیوه ی جدید آموزشی داشته، توانسته این روش آموزشی را در شهرستان ملایر معرفی کند.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های همیشگی این هنرمند، استفاده از مواد دور ریز اطراف خود بوده که این مواد را به یک اثر هنری و کاربردی یا تزئینی بدل کند و البته در این زمینه نیز آثار هنری زیبایی ارائه داشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن