اجتماعیعلمی و دانشگاهی

۳۸۵۰ کلاس ‌اولی در ملایر راهی مدسه شدند

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه امسال ۳۸۵۰ دانش‌آموز کلاس اولی در سطح شهرستان راهی مدرسه شند، گفت: جشن شکوفه‌ها با حضور کلاس اولی‌ها ۲۹ شهریور ماه در تمام مدارس و به صورت نمادین در دبستان «کوثر فخریه» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ مهدی عابدینی‌نیا با اشاره به اجرای طرح شهید “روح‌الله عجمیان” با هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس کمتر برخوردار، گفت: در راستای اجرای این طرح، ۷۵ مدرسه و ۴۵۰ کلاس درس تعمیر، بازسازی و شاداب‌سازی شد.

وی از افتتاح هنرستان شهید دانش‌آموز “سید مرتضی سجلدی” با ۱۵ کلاس درس همزمان با هفته اول مهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در سال ‌تحصیلی جدید با افتتاح این مدرسه، یک مورد به فضای آموزشی شهرستان اضافه می‌شود

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال در مجموع حدود ۲۳ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در سطح شهرستان تحصیل می‌کنند، افزود: امسال حدود ۴۲ هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه همزمان با آغاز سال‌تحصیلی و اول مهر ماه به مدرسه می‌روند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه جشن بازگشایی مدارس(جوانه‌ها) اول مهر ماه به صورت نمادین در دبیرستان متوسطه دوره اول «سردار قاسم سلیمانی» برگزار خواهد شد، گفت: برنامه «یک روز با هنرستان من» ۲۸ شهریور ماه در هنرستان «شهید باقری» و جشن غنچه‌ها ویژه پیش‌دبستانی‌ها ۱۶ مهرماه برگزار شد.
عابدینی‌نیا به کمبود ۲۲۶ معلم در مقطع ابتدایی همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در مقطع متوسطه نیز حدود ۲۰۰۰ ساعت خالی داریم که پیگیری می‌کنیم تا پایان هفته به کمتر از این میزان برسد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه مدارس دارای کد تخریب و خطرساز به شیفت دوم مدارس دیگر منتقل شدند، خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود نیروی انسانی از فرهنگیان بازنشسته و ماده ۲۸ (جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی) استفاده کرده و برای اول مهر تمامی کلاس‌ها دبیر و آموزگار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن