اجتماعیعلمی و دانشگاهی

افتتاح بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این خوابگاه در نوع خودش منحصر است که از سال ۱۳۹۵ تاکنون ساخت این پروژه به طول انجامیده و در یک سال اخیر با توجه به نیاز دانشجویان شتاب کار جهادی شد، اذعان کرد: این خوابگاه دارای ۵۹ سوئیت بوده که هر سویت ظرفیت ۸تا ۱۲ نفر را دارا می‌باشد که تواند بالای ۶۰۰دانشجو را اسکان دهد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین محمدمهدی مجذوبی در آیین افتتاح خوابگاه ریحانه ۲ ضمن تشکر و قدردانی از افرادی که در ساخت خوابگاه ریحانه دو نقش به سزایی داشتند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که سه هزار و ۲۰۰ دانشجوی آن غیر بومی بوده و تقاضای خوابگاه دارند، که خوشبختانه در این راستا پوشش صد درصدی در بخش دولتی و خصوصی داریم که با افتتاح این پروژه سهم بخش خصوصی کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این خوابگاه در نوع خودش منحصر است که از سال ۱۳۹۵تاکنون ساخت این پروژه به طول انجامیده و در یک سال با توجه به نیاز دانشجویان شتاب کار جهادی شد، بیان کرد: این خوابگاه دارای ۵۹ سوییت بوده که هر سوییت ظرفیت ۸تا ۱۲ نفر را دارا می‌باشد که می تواند بالای ۶۰۰دانشجو را اسکان دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سوییتی بودن خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی ساختار کیفیت زندگی دانشجویی را بهتر می کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تقریباً سه هزار و ۸۰۰تخت دانشجویی افتتاح شده که ۸۰۰ تخت آن سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده که تقریباً ۲۰ درصد سهم کل را در بر می‌گیرد، تصریح‌ کرد: این خوابگاه بزرگترین بلوک خوابگاهی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و سومین ‌خوابگاهی که از ابتدای دولت افتتاح شده است.

افتتاح خوابگاه متاهلی در آینده نزدیک

وی افزود: در نظر داریم طی چند ماه آینده یکی از خوابگاه های مجردی را تبدیل به خوابگاه متاهلی کنیم که تا کنون بالغ بر ده میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم بهره‌برداری این خوابگاه اقدامی کوچک در راستای جوانی جمعیت انجام دهیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برتکمیل و ساخت این پروژه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است، عنوان کرد: ۱۱۵میلیارد تومان آن از محل اعتبار عمرانی، ۱۵میلیارد از محل تجهیزات تامین شده که ۵۰ میلیارد این اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری محقق شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن