اجتماعیسلامت و پزشکی

ضرورت افزایش آگاهی جامعه درخصوص قاعدگی

 یک متخصص ماما گفت: سندروم پیش از قاعدگی یکی از مهمترین علائم در دوران پریودی است.

آتنا فدایی قادر در گفت‌ و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین بیان کرد: پی ام اس یا سندروم پیش از قاعدگی ترکیبی از علائم جسمی و روحی است که بسیاری از زنان و دختران حدود یک تا دو هفته قبل از قاعدگی خود تجربه می‌کنند، همچنین بیش از 90 درصد زنان از برخی علائم پیش از قاعدگی مانند نفخ، سردرد و اختلالات خلقی رنج می‌برند.

وی در ادامه با اشار به تابوهای پریودی در جامعه امروزه افزود: خوشبختانه تا حدودی سطح آگاهی جامعه نسبت به دوران پیش قاعدگی و قاعدگی افزایش یافته است اما هنوز افرادی در جامعه هستند که آگاهی لازم، نسبت به این موضوع را ندارند و صحبت در این زمینه ها و بیان اطلاعات لازم در این خصوص را بی‌حیایی می‌نامند.

فدایی قادر با بیان اینکه ما زنان باید این فرهنگ سازی را از خود و افراد خانواده خود آغاز کنیم خاطرنشان کرد: باورهای افرادی با سن بالا  و با تفکرات قدیمی قابل تغییر نیستند، اما خوشبختانه می‌توانیم فرزندانی را تربیت کنیم که به این سندروم و طبیعت بدن زنان احترام بگذارند. او ادامه داد: پیشنهاد من این است که دخترانی که تازه به سن پیش قاعدگی و قاعدگی نزدیک می‌شوند اطلاعاتی در خصوص آن داشته باشند و حتما توسط مادران، مدارس و متخصصین زنان آموزش داده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن