اجتماعیعلمی و دانشگاهی

اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی هفته پژوهش در همدان

۱۱ تا ۱۷ آذرماه سال ۱۴۰۲ به عنوان هفته پژوهش نام‌گذاری شده و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای بزرگداشت هفته پژوهش استان همدان، در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد هفته پژوهش استان همدان گفت: هفت‌ نفر از اساتید دانشگاه بوعلی سینا از یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین حسین رضوان در نشست مطبوعاتی هفته پژوهش، اظهار کرد: آینده هر کشور به موضوع پژوهش گره خورده چون هر کشوری که نتواند تحقیق کرده و مشکلات خود را به واسطه تحقیقات حل کند و پیشرفت علمی داشته باشد، در آینده دنیا جایی ندارد و همیشه وابسته به دیگران است.

رضوان تصریح کرد: هر جامعه‌ای که خودش بتواند در حوزه تحقیقات، حرفی برای زدن داشته باشد، قطعا در آینده دنیا، نمود با عظمتی در سایر جوامع دارد. کشور ما با سابقه تمدن چند هزار ساله دارد و در سالیان متمادی و در سده‌های قبل، سرآمد علمی دنیا بوده است بنابراین باید بتواند خود را به جایگاه واقعی خود برساند.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش، سمبل فعالیت‌های پژوهشی یک سال در کشور است، مطرح کرد: دولت سیزدهم، اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته، در وزارت علوم، کار جدی شکل گرفته و معاونت فناوری در وزارت علوم، به وجود آمده است.

رضوان خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان با نواختن زنگ پژوهش در مدرسه شهیده کورکچی آغاز می‌شود و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است. مراسم اختتامیه و جشنواره برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان نیز برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن