اجتماعیسلامت و پزشکی

تمام مراحل تستHIV محرمانه است

کارشناس برنامه HIV استان همدان گفت: در گشت کلینیک سلامت در سطح شهر 1 مورد hiv مثبت شناسایی شده‌است.

مریم جعفری در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین با توجه به قرار گرفتن در هفته ایدز، در این خصوص بیان کرد: درحال حاضر در شهر همدان 177 بیمار تحت درمان وجود دارد، و چنانچه فردی نیاز به مشاوره در این خصوص داشته‌باشد می‌تواند با حضور در مرکز بهداشت اصلی واقع در خیابان تختی و یا با شماره تلفن 32521411، با آزمایشات رایگان و کاملا محرمانه، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: در این مرکز ابتدا آموزش‌های لازم سپس مشاوره و در آخر تست hiv به صورت کاملا رایگان و محرمانه از افراد گرفته می‌شود، و چنانچه آزمایش فردی مثبت باشد، پیگیری‌ها و اقدامات لازم از جمله آزمایشات روتین و داروهای لازم به افراد داده می‌شود.

جعفری با بیان اینکه رسالت کلی ما در بحث پیشگیری است، عنوان کرد: از سال 96 و در بحث جلوگیری از انتقال hiv از مادر به فرزند، اقدامات و آموزش‌های زیادی به افراد داده‌ شده‌است.

کارشناس برنامه hiv استان همدان گفت: خوشبختانه از تیرماه سال جاری و با راه‌اندازی کلینیک سیار سلامت در نقاط مختلف شهر، استقبال خوبی از این اقدام صورت گرفته، که در این خودروها با حضور یک ماما، آموزش‌ها و مشاورات لازم و درصورت لزوم، ارجاع به مراکز اصلی، انجام می‌گیرد که در همین گشت‌های سطح شهر 1 مورد hiv مثبت شناسایی شده‌است.

همچنین در پایان لازم به ذکر است مردم جهت هرگونه آزمایشات و مشاوره‌های لازم و رایگان و همینطور کاملا محرمانه با شماره 09203440160 و با گشت سیار، ارتباط برقرار کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن