اجتماعیعلمی و دانشگاهی

بیمه دانشجویی؛ پشتوانه‌ای طلایی برای ساختن آینده

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه بیمه نقش بسیار مهمی در زندگی و آینده تامین آینده افراد جامعه دارد، گفت: دانشجویان می‌توانند از خدمات بیمه دانشجویی برای ساختن زندگی خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدن آنلاین؛ دکتر جواد جمور به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، افزود: اگر دانشجویان به محض ورود به دانشگاه از خدمات بیمه دانشجویی استفاده کرده و حق بیمه پرداخت کنند بعد از گذر ۱۰ سال و فارغ التحصیلی در مقطع دکترا ۱۰ سال سابقه بیمه مفید خواهند داشت.

این فرد مسئول با بیان اینکه سابقه بیمه دانشجویی پس از فارغ التحصیلی به سایر سابقه‌های بیمه اضافه می‌شود و حتی دانشجویان می‌توانند در این بازه زمانی والدین خود را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهند، افزود: هدف ما ترغیب کردن دانشجویان برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی است.

جمور با اشاره به اینکه خدمات بیمه تامین اجتماعی در بلند مدت شامل خدمات سالمندی، خدمات بیمه عمر و خدمات از کار افتادگی است، گفت: حوادث غیرقابل پیش بینی هستند و آینده قابل تشخیص نیست و زمانی می‌رسد که جوانان و افراد توانمند امروز دچار کهولت سن و از کار افتادگی می‌شوند؛ بنابراین لازم است که افراد نسبت به بیمه خود و خانواده‌شان اقدام کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما آشنایی دانشجویان با خدمات متنوع بیمه تامین اجتماعی است، افزود: امروز دانشجویان می‌توانند بخشی از درآمد خود را برای بیمه خود اختصاص دهند و در سال‌های آینده بهره فراوانی از آن ببرند.

جمور با اشاره به اینکه یکی از وظایف دولت‌ها صندوق‌های بیمه‌ای افزایش و گسترش ضریب پوشش بیمه‌ای در سطح کشور است، افزود: امیدواریم شاهد روزی باشیم که همه مردم جامعه از خدمات بیمه استفاده کنند؛ چراکه جامعه ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود و این یک بحران جدی برای آینده کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشجویان مجرد می‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی و نرخ ۱۲ درصد استفاده کنند و بعد از تمام شدن دوران تحصیلشان نیز می‌توانند از بیمه ۱۸ درصدی تامین اجتماعی بهره ببرند.

جمهور با اشاره به اینکه دانشجویان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند خودشان را بیمه بکنند،افزود: افراد هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند، زودتر هم بازنشسته می‌شوند پس عاقلانه است که دانشجویان این زمان طلایی را از دست ندهند و تا زمانی که سرحال و با نشاط هستند نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن