اجتماعیسلامت و پزشکی

10 درصد از بالای 25 ساله‌های همدانی دیابت دارند

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمار دیابت در همدان نسبت به گذشته ، با افزایش رو به رو است.


راضیه السادات میرمعینی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین بیان کرد: با توجه به بررسی و تحقیقات صورت گرفته در سال 99، پیش بینی شد که حدود 10 درصد از جمعیت بالای 25 سال استان، دارای بیماری دیابت هستند.

وی افزود: تعداد افراد تحت مراقبت ما حدود 35 هزارنفر هستند.


وی درخصوص علائم شایع در این بیماری گفت: شایع ترین علائم دیابت بی علامتی است، و درهمین خصوص متاسفانه تا زمانی که علائم این بیماری پس از گذشت چندسال بروز نکند، افراد متوجه وجود بیماری نمی‌شوند.


میرمعینی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که غربالگری‌های لازم را با توجه به سن، سابقه خانوادگی و علائم خطر جدی بگیرند.


وی اظهار کرد: در پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون، که از تاریخ 20 آبان ماه در استان، راه‌اندازی شده، ما به طور وسیع و گسترده اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده و چنانچه آزمایشات فردی وجود دیابت را تایید کند، راهکارهای لازم و راه‌های مبارزه با بیماری را پیش‌روی بیماران قرار می‌دهیم و درصورتی که علائم درحد پیش دیابت باشند نیز با کاهش عوامل خطر از بروز دیابت بالا جلوگیری می‌کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن