اجتماعیعلمی و دانشگاهی

به گفته معاون ابتدایی آموزش و پرورش مشکل کمبود معلم عشایر حل شده

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مشکل کمبود معلم عشایر کوچ‌رو به طور کامل مرتفع شده‌است.

ابراهیم سهرابی‌وفا در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین بیان کرد: درحال حاضر تمامی کلاس درس عشایر درحال برگزاری است و مشکل کمبود معلم این عزیزان رفع شده‌است.

وی ادامه داد: در سال جاری 5 نیرو از استان لرستان و 2 نیروز از استان ایلام با توجه به ابلاغیه‌ای که از سوی ما به این استان‌ها زده شد، مشغول به تدریس شدند، همچنین از سوی هلال‌احمر چادر و از سوی سازمان نوسازی نیز میز و صندلی به این دانش‌آموزان داده شد.

وی افزود: کلاس درس دانش‌آموزان ابتدایی استان خوزستان نیز از ابتدای سال تحصیلی، آغاز شده و مشکلی در این منطقه نداریم.

وی با اشاره به تشکیل 5 کلاس در لرستان و 5 کلاس در ایلام، عنوان کرد: ما همچنین 5 نیرو از همدان فرستادیم تا مشکل پیش آمده مرتفع شود.

سهرابی‌وفا با اشاره به صحبت‌های قبلی خود مبنی‌بر کمبود 60 معلم عشایر، بیان کرد: طبق اعلام قبلی ما در همدان 60 نیرو لازم داریم که 35 نیرو از استان خوزستان تامین شده که ما باید آرام آرام باید این 35 نیروی خوزستانی را با نیروهای همدانی جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: ازابتدای سال تحصیلی 5 معلم آقا و 11 معلم خانم جذب شد که متاسفانه به دلیل صعب‌العبور بودن این مناطق، خانم‌ها نتوانستند به این مناطق بروند.

وی در پایان بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا در سال‌های آینده به این قبیل مشکلات برخورد نکنیم و آموزش و پرورش باید فکر مقطع متوسطه دانش‌آموزان عشایر باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن