اجتماعیفرهنگ و هنر

گردهمایی هنرمندان موسیقی در جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از برگزاری دومین جشنواره موسیقی استان همدان تحت عنوان ” شب‌های موسیقی هگمتانه” به میزبانی ۹ شهرستان با حضور اساتید برجسته حوزه شعر، ادب و موسیقی و شرکت گروه‌های مختلف هنری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ فرشاد کشاورزیان در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال دومین دوره جشنواره استانی شب‌های موسیقی هگمتانه به همت اداره کل فرهنگ اسلامی استان همدان و هماهنگی و همکاری انجمن موسیقی استان در شهرستان‌های ملایر، بهار، اسدآباد، نهاوند، کبودراهنگ، فامنین، تویسرکان، درگزین و رزن برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این جشنواره ایجاد شور و نشاط اجتماعی، افزایش سطح آگاهی در حوزه شعر، ادب و موسیقی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارتقای سطح کیفی کار هنرمندان حرفه‌ای است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: در همین راستا کارگاه آموزشی با موضوع “پیوند شعر و موسیقی” در قالب دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه با حضور دکتر فرشته جوادی
شنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۶، کارگاه آموزشی با موضوع “بنیان های نظری موسیقی ایرانی” در قالب دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه، با حضور استاد سید شبیر میرسنجری ساعت ۱۸، در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و و ارشاد ملایر برگزار می‌شود.

کشاورزیان از اجرای گروه موسیقی آوانا در قالب دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه شنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۲۰ و اجرای گروه افسون در قالب دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه ساعت ۲۲ ، در همین روز ، در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خبر داد.

وی با بیان اینکه اجرای این دست برنامه ها علاوه بر ایجاد شور، نشاط، انگیزه و بیرون آوردن مردم از زندگی یکنواخت، هنر را نیز تعالی می بخشد، یادآورشد: کنسرت ارکستر وزیری به سرپرستی “کیوان ساکت” و خوانندگی “وحید تاج” جمعه ۲۲ دیماه ساعت ۲۰ در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ملایر برگزار و با استقبال مردم فرهنگ مدار و هنردوست این شهرستان مواجه شد.

این مقام مسئول از حضور دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی یکی از پژوهشگران و اساتید برجسته حوزه شعر و ادب در شهر همدان خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی در حوزه موسیقی و ارتباط آن با شعر و ادبیات با حضور این استاد برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از حضور کیوان ساکت؛ یکی دیگر از اساتید برجسته حوزه موسیقی در این جشنواره خبر داد و گفت: با حضور این استاد برجسته کارگاه‌های آموزشی برپا می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در همین راستا برنامه‌های متنوعی در دیگر نقاط استان همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: یک نمایشگاه تخصصی ساز که مجموعه‌ای از سازهای تخصصی دست ساز هنرمندان است نیز در مرکز همدان برپا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار آموزشگاه آزاد موسیقی شامل ایران مهر، آوای هنر، آوانا و همراز در سطح شهرستان ملایر فعال هستند که از این میان « گروه موسیقی همراز» به سرپرستی «رضا قدسی» قوی‌ترین گروه موسیقی استان همدان به شمار می‌رود که تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده و اخیراً در کشور ترکیه و شهر تهران اجراهای زنده‌ای با استقبال علاقمندان به موسیقی داشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ کارگاه سازگری که به تولید سازهای دستی می‌پردازند، زیر نظر اداره میراث فرهنگی ملایر در سطح شهرستان فعال هستند.

کشاورزیان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم همه رشته‌های زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را به طور موازی پیش ببریم و تمرکز زدایی از مرکز شهرستان و اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت‌های مختلف توسط گروه‌های هنری بومی، در بخش‌ها و شهرهای بزرگ ملایر در دستور کار ما قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن