اجتماعی

گرمخانه خارج از بافت مسکونی احداث شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: گرمخانه برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باید در خارج از بافت مسکونی شهر احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر همدان با تاکید بر این موضوع افزود: گرمخانه‌ها علاوه بر جنبه نگهداری معتادان و بی‌خانمان‌ها، در آراستگی ظاهر شهر نیز تاثیرگذار هستند، به همین منظور ضروری است در مکانهای مناسبی احداث شوند.

نظری با بیان اینکه شهرداری در سالهای اخیر در امر ساماندهی معتادان متجاهر و بی خانمانها در احداث گرمخانه اقدام خوبی انجام داده است.

اضافه کرد: احداث گرمخانه امری ضروری است اما برای ساخت آن باید جانمایی مناسبی صورت پذیرد و در مناطقی كه مسكونی نیستند اما امكانات حمل و نقلی در آن ها وجود دارد، احداث شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به نارضایتی شهروندان از احداث گرمخانه در محل زندگی آنها، گفت: شهرداری باید گرمخانه را به خارج از شهر منتقل کند و حتی با برنامه‌ریزی دقیق، مهارت آموزی‌هایی برای این افراد درنظر گرفته شود تا با ایجاد اشتغال برای آنها، این امکان فراهم شود که مجددا به زندگی عادی خود بازگردند.

نظری افزود: اگرچه وجود افراد بی‌خانمان یا کارتن خواب در سطح شهرهای کشور مشکل‌آفرین است اما این معضل باید با برنامه ریزی مناسب و مدون ریشه‌ای حل شود که با این حال وجود گرمخانه‌ها می‌تواند حداقل مقداری از آلام این بی‌پناهان بکاهد.

وی تاکید کرد: در احداث گرمخانه باید تمامی جوانب را در نظر گرفت و ساخت آن در بافت مسکونی شهر تبعات اجتماعی را به دنبال دارد که این مهم باید مدنظر باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن