اجتماعی

آخرین هشدار رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان به شهرداری

ترک فعل شهرداری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده، از مراجع قضایی پیگیری می شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری در نوسازی تاکسی ها، گفت: در این خصوص این آخرین هشدار شورای شهر به شهرداری است در غیر این صورت ترک فعل شهرداری در نوسازی تاکسی‌های فرسوده از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود .

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل ترافیک شورا افزود: مدیریت شهری برای اداره شهر و کسب رضایت مردم خیلی نیازی به اقدامات پر ظاهر و کم باطن ندارد همین که به تعهدات خود عمل کند، کافی است و مردم انتظار عمل به تعهدات را از ما دارند.

حیدری با انتقاد از تاخیر در نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر همدان اظهار داشت: در بودجه سال جاری شهرداری حدود ۴۰ میلیارد تومان برای تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی لحاظ شده است و تاکید ما بر پرداخت حداقل 11 میلیارد تومان آن بود اما نه تنها پرداخت نشد بلکه تاکسی داران نیز بلاتکلیف مانده‌اند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه قرار بود تا پایان سال جاری حداقل خودروهای پیکان نوسازی شوند و با این وضعیت بعید به نظر می رسد این موضوع محقق شود، بر این اساس شهرداری چنانچه در عمل به تعهد خود اقدامی نکند این ترک فعل را به صورت موضوع قضایی پیگیری خواهیم کرد و گام بعدی؛ طرح سوال خواهد بود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی چندین بار به روش‌های مختلف؛ نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا، جلسات کمیسیون فنی عمرانی و حتی جلسات خصوصی بیان کرده ایم اما متاسفانه اقدام درخوری از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

مهدی حیدری با بیان اینکه شهرداری در موضوعاتی که نتایجی به همراه نداشته یا نامشخص است بودجه هزینه کرده است، اضافه کرد: توجه به حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، گردشگری و فنی چنانچه زیرساخت‌های آن آماده نباشد نتایجی به دنبال نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه موضوع نوسازی تاکسی که با آبروی شهر و حوزه گردشگری هم مرتبط است مغفول مانده است، افزود: بنابراین با توجه به افزایش قیمت خودرو و تمایل شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی؛ اتخاذ تدابیر فوری و تامین بودجه مورد نظر برای حل این مشکل ضروری است.

حیدری در این خصوص هشدار داد: اگر شهرداری نتواند به تعهد خود عمل کند، این به معنی از بین بردن تعهد و ترک فعل محسوب می شود و مدیر ارشد شهری باید پاسخگو باشد.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه تا آخر امسال باید شهرداری ۱۱ میلیارد تومان بودجه مورد نظر را پرداخت کرده و تاکسی‌ها نوسازی شده باشند، گفت: عدم عمل به تعهد شهرداری و ترک فعل باعث ایجاد خسارت برای رانندگان تاکسی شده است که در حال حاضر مسئول خسارت وارده به تاکسیرانان باید پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خطاب به شهرداری تاکید کرد: این آخرین هشدار ما است در غیر این صورت اقدامات قضایی صورت می‌گیرد و این اقدامات با پیگیری برخی اعضای شورای شهر و شکایت تاکسی‌داران مطرح خواهد شد

مهدی حیدری اظهار داشت: با تمام انتقاداتی که به شهرداری دارم حاضر هستم همه انتقادات را کنار گذاشته و از آنها بگذرم! اما تنها این یک مورد نوسازی تاکسی‌های سطح شهر به درستی انجام شود. حیدری اضافه کرد: در زمان ارائه لایحه پیشن

هادی بودجه شهرداری چشم انداز و افق روشنی را بیان می کند! اما در عمل موضوع شاخصی مشاهده نمی‌شود و جای تاسف دارد که شهرداری وظایف اولیه خود را نیز انجام نمی‌دهد. وی اضافه کرد: ترک فعل و عملکرد نامطلوب ناامیدی شهروندان را به دنبال دارد و این موضوع باید مورد توجه واقع شود.

حیدری در ادامه بر پرداخت سهم شهرداری از محل درآمد جرایم راهنمایی و رانندگی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: طبق بودجه سال ۱۴۰۲، شهرداری همدان از محل درآمدهای داخلی شهری تعدادی دوربین‌های ثبت تخلف در راستای کنترل هوشمند ترافیک شهر خریداری و در سطح شهر نصب کرد اما سهم شهرداری از محل درآمدهای جرایم که باید صرف توسعه اقلام مدیریت ترافیک شود پرداخت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری باید طبق قانون پیگیر دریافت سهمیه خود از محل جرایم راهنمایی و رانندگی باشد چرا که این حق شهروندان بوده و تضییع حقوق شهرداری در اصل تضییع حقوق شهروندان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن