اجتماعیعلمی و دانشگاهی

ملایر؛ دومین شهرستان با سواد استان همدان

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه ملایر با 98.2 درصد دومین شهرستان با سواد استان همدان و از شهرستان های پیشرو در کشور است، افزود: رشد ۱۰۰ درصدی تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی به میزان ۲۱ مرکز در سراسر کشور در دو سال اخیر توسط دولت مردمی سیزدهم رقم خورده است.

مهدی عابدینی نیا در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین؛ افزود: درصد جمعیت با سواد کشور در سال های پیش از انقلاب ۶۵ درصد در شهر و ۳۰ درصد در روستاها بود که به برکت انقلاب اسلامی در سرشماری سال ۱۳۹۵ به رقم ۹۱ درصد جمعیت با سواد شهری و ۷۸ درصد با سواد روستایی رسیدیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: ساخت و تجهیز شش زمین چمن مصنوعی در مدارس شهرستان ملایر و بهره برداری از مدرسه خیرساز ” مرحوم بحرینی” از مهمترین پروژه های عمرانی آموزش و پرورش ملایر است، همچنین در راستای تکریم جامعه فرهنگیان، بعد از سال ها امر مهم رتبه بندی معلمان اجرایی شد.

وی اظهار کرد: کسب ۲۶ مدال طلا، ۲۰ نقره و پنج برنز در المپیاد های علمی جهانی طی دوسال اخیر، نشان از اهمیت رشد علمی کشور در دولت سیزدهم دارد، همچنین مراکز مشاوره و رشد آموزش و پرورش در سراسر کشور از ۳۲ مرکز به ۶۶۸ مرکز افزایش یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رشد ۱۰۴ درصدی دولت در تحویل کلاس های درس و افزایش سرانه آموزشی و خوابگاهی کشور به میزبان ۴۰۰ هزار متر مربع در دو سال اخیر از دستاوردهای دیگر نظام آموزشی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن