اجتماعی

اسامی گیرندگان تسهیلات خاص شهرداری باید شفاف شود

پیرو تذکرات رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان به شهردار مبنی بر پاسخگویی درباره اختصاص وام و تسهیلات ویژه به برخی از افراد خاص در شهرداری یا شورا و نیز موضوع تسویه بدهی مالیاتی در جلسه صحن امروز شورای شهر این موضوع به عنوان تذکر به شهردار مطرح شد.


به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین در این جلسه تذکرات مطرح شده خطاب به شهردار همدان مبني بر عدم پاسخگويي به موقع مكاتبه صورت گرفته در خصوص اسامي و مبالغ وام هاي دريافتي از بانك مهر ايران و عدم اقدام به موقع شهرداري در پرداخت كسورات قانوني (ماليات مكسوره از حقوق كاركنان) بود.


مهدی حیدری رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه با بیان اینکه طرح سوال از شهردار حق قانونی اعضای شورا است، گفت: نسبت به عملکرد شهرداری در بعضی حوزه ها انتقاداتی وارد است و بهترین بستر برای بیان این انتقادات و پاسخگویی به آن جلسات صحن است که قانون‌گذار طبق ماده 83 بر عهده شورا نهاده است.


حیدری با اشاره به تلاش شهرداری در دریافت مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی افزود: هر اقدامی برای وصول مطالبات در قالب تهاتر و تسویه بدهی‌های شهرداری با مالیات اقدام ارزشمندی است اما انتقاد ما بر نحوه پرداخت مالیات است!
حیدری با اشاره به اینکه شهرداری در زمان پرداخت حقوق کارکنان مالیات را از مبلغ پرداختی کسر می کند اما طبق اسناد مبلغ کسر شده به حساب مالیات پرداخت نشده و به عنوان معوقه محسوب می شود، اضافه کرد: موضوع عدم پرداخت ماليات كسر شده از حقوق كاركنان شهرداري به مرجع وصول ماليات و معوق و مشمول جريمه شدن آن برای کارکنان را چه کسی باید پاسخگو باشد؟


وی همچنین ارائه خدمات و رفاهیات به کارکنان شهرداری را ارزشمند دانست و اظهار داشت: در دریافت تسهیلات و رفاهیات باید عدالت را رعایت کرد و کارکنان نیازمند در اولویت دریافت اینگونه تسهیلات قرار گیرند. وی با تاکید بر اینکه در ارائه تسهیلات به کارکنان باید شفاف عمل کرد، اظهارداشت: لازم است اسامي و مبالغ كساني كه از تسهيلات (4 يا 18 درصد) بانك مهر ايران با معرفي نامه شهرداري همدان استفاده کرده‌اند به شورا ارائه شود.


در ادامه این جلسه شهردار همدان به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: هر ساله مالیات برای تسویه بدهی های شهرداری ها لحاظ می شود و یکی از نقاط ضعف شهرداری همدان این است که بدهی ندارد که بتواند از این منبع بهره‌مند شود.


سید مسعود حسینی اضافه کرد: در این راستا امسال حدود 80 میلیارد تومان بدهی توسط شهرداری ایجاد شد تا توانستیم از این مبلغ با تسویه مالیاتی بهره مند شویم.
حسینی ایجاد بدهی از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود، اظهار داشت: تسویه مالیاتی از منابع مالی شهرداری محسوب می شود و ما طبق روال و سنوات گذشته در بحث مالیاتی، از این فرصت استفاده کرده و بدهی های مالیاتی را تسویه کردیم.
وی یادآور شد: در این راستا بیش از 80 میلیارد تومان تسویه بدهی مالیاتی داشتیم.
شهرداری همدان همچنین رد خصوص پرداخت وام بانکی به کارکنان اظهار داشت: طبق توافقی که با بانک عامل داریم ماهانه مبالغی به عنوان وام برای کمک به کارکنان پرداخت می شد.


گفتنی است، مقرر شد اسناد واريز ماليات كسر شده از حقوق كاركنان شهرداري طی سالهاي 1400 تا 1402 و اسامي و مبالغ وام‌هاي دريافتي از بانك مهر ايران برای ملاحظه و بررسي به شورای شهر ارسال شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن