اجتماعی

اجرایی شدن ۱۱۵ درصدی تعهد اشتغال همدان

استاندار همدان از اجرایی شدن تعهد ۱۱۵ درصدی تعهد اشتغال استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین علیرضا قاسمی‌فرزاد در کارگروه اشتغال و توسعه استان همدان، اظهارداشت: متأسفانه مشکل ما در بحث اشتغال استان فارغ التحصیلان هستند که لازم است در جذب این قشر به کار توجه ویژه شود.

وی افزود: براساس برنامه توسعه اشتغال استان باید در حوزه صنعت زیرساخت‌ها براساس تقاضای جامعه بیکاران متخصص انجام شود.

مقام عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: در یک سال گذشته بیش از 220 واحد بلاتکلیف و راکد به چرخه تولید برگشته‌اند به طوری که طبق گزارش وزارت اقتصاد استان همدان در زمینه احیای واحدهای تولیدی رتبه اول دارد بر‌همین‌اساس نیازمند پیوست اقتصادی و بازاریابی در این خصوص هستیم.

قاسمی‌فرزاد همچنین با اشاره به اعتبار 161 میلیارد تومانی تخصیص یافته به استان همدان در بخش مشاغل خانگی نیز گفت: این عدد قابل قبول ما نیست با این حال تاکید ویژه دارم متولیان امر تلاش کنند ریالی از این اعتبار بدون استفاده باقی نماند.

وی افزود: وام مشاغل خانگی در جهت ایجاد کسب و کار خرد و کوچک برای افرادی در نظر گرفته شده که ممکن است بنیه مالی برای شروع به کار نداشته باشند بر همین اساس بانوان سرپرست خانوار بیشترین متقاضی این مشاغل هستند و باید سهولت و سرعت کار را افزایش دهیم.

استاندار همدان عنوان کرد: متأسفانه فقط 66 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت شده در حالی که روزانه متقاضیان زیادی به دنبال دریافت تسهیلات هستند به همین جهت باید علل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها باید عارضه یابی شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه جهادکشاورزی باید سازوکاری اتخاذ کند که هم مصرف بهینه آب مد نظر قرار گیرد و هم اینکه کشاورز متضرر نشود، عنوان کرد: متأسفانه محصولات کشاورزی در یک گروه به قدری فراوانی زیاد تولید شده که کشاورز باید به ضرر محصول را عرضه کند و حتی هزینه‌های کاشت را در نمی‌آورد و یک سال نبود کالا باعث افزایش قیمت می‌شود به همین علت در حوزه کشاورزی استان نیازمند نقشه راه اصولی است.

وی همچنین بیان کرد: انتظار داریم اوایل سال آینده باتوجه به پیگیری‌های شورای اشتغال فضای تسهیلات حوزه اشتغال بیشتر شود.

مقام ارشد اجرایی استان همدان با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها و فرصت های مناسب برای امر سرمایه‌گذاری می‌تواند زمینه پبشرفت استان و کشور را فراهم کند، گفت: به سرمایه‌گذاران احترام می‌گذاریم و آنان را همکار خود می‌دانیم.
قاسمی فرزاد در پایان تاکید کرد: مراکز علمی و تحقیقاتی استان کمک کنند تا زیرساخت‌های توسعه اشتغال استان بر مبنی نیاز جامعه و جوانان جویای کار ایجاد شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن