اجتماعیاقتصادی

حدود ۲۴ هزار فرصت شغلی در همدان ایجاد شد

استاندار همدان گفت: ۲۳ هزار و ۸۴۹ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در همدان ایجاد شده که برابر با ۱۱۵ درصد تعهد اشتغال امسال استان است.


علیرضا قاسمی‌فرزاد در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال امسال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر برای ۲۲ دستگاه اجرایی است اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۴۹ شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.
وی ادامه داد: تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارند و تلاش دستگاه های اجرایی استان همدان در زمینه تحقق اشتغال تعهد شده قابل قدردانی است و امیدواریم در سال آینده اشتغال بیشتری به ویژه در بخش‌های تخصصی و دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد شود.


استاندار همدان با تاکید بر اینکه در بحث آمایش نقشه راه اشتغال استان مد نظر قرار گیرد گفت: زیر ساخت‌ها متناسب با نیاز روز جامعه ایجاد شود یا اینکه بازار صادرات آن دیده شده باشد تا منجر به ورشکستگی نشود و محصولی که زیر ساخت آن در شهرک صنعتی فراهم می‌شود بازار مصرف یا صادرات در نظر گرفته شده باشد تا سرمایه گذاری ها هدر نرود.


قاسمی‌فرزاد افزود: در همدان بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه‌ تولید در وضعیت مطلوبی قرار دارد و طبق ارزیابی وزارتخانه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است و نیز همه اعتبارات پرداخت شده است.
وی با تاکید بر تسهیل و تسریع در پرداخت اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی تاکید کرد: تمامی اعتبارات باقیمانده در بخش مشاغل خانگی به صورت تسهیلات تا پایان امسال پرداخت شود زیرا مشاغل خانگی با ایجاد کار در منزل معیشت خانوار را تامین و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند.


استاندار همدان تصریح کرد: نظارت و پیگیری در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در دستور کار قرار گیرد و مبلغ باقیمانده که تا پایان سال مهلت جذب دارد برگشت نخورد و موجب گره گشایی از مشکلات خانواده ها شود.
قاسمی‌فرزاد افزود: در کارگروه بانکی به تفصیل مشخص شود که کدام بانک‌ها همکاری لازم را انجام دادند و عملکرد آنها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی کنترل شود تا اعتبارات به میزان حداکثری جذب شود و انتظار می رود در فرصت باقیمانده از محل بند الف تبصره ۱۸ پیگیری‌های لازم برای جذب حداکثری تسهیلات و اعتبارات در راستای اشتغال انجام شود تا تولید کنندگان متضرر نشوند و در بحث سرمایه در گردش بانک‌ها مساعدت لازم را داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن