اجتماعی

دستگيري 24 معتاد متجاهر/ هشدار در رابطه با سرقت در ماه رمضان

فرمانده انتظامي ملاير از دستگيري 15 معتاد متجاهر در اجرای طرح آرامش در شهر توسط مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین؛ سرهنگ  احمد ساکی افزود: مامورين  این یگان در راستاي طرح آرامش در شهر و امنیت محله محور به منظور جمع آوری و برخورد قاطعانه با معتادان متجاهر با تلاش میدانی موثر و اعزام گشت های هدفمند  در  پاتوق ها و مکان های حضور معتادان متجاهر و بلامکان مرحله دیگری از اجرای این طرح را به مرحله اجرا در آوردند.

اين مقام مسئول اظهار کرد: در همين راستا ضمن هماهنگي با دستگاه قضائي ، تعداد 24 نفر معتاد کارتن خواب و کارتن خواب توسط مامورین دستگیر و تحویل مرکز نگهداري معتادين ماده 16 شدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهرستان از جمله مطالبات مهم شهروندان و فرماندهی انتظامی است و پلیس با همکاری دستگاه قضایی این طیف افراد سرگردان را که اکثر جرائم خرد به سبب وجود آنها رقم می خورد را جمع آوری و به مراجع قانونی تحویل خواهد داد .

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم که عوارض ناخوشایند و مرگبار مواد مخدر نه تنها سبب نابودي و تباهي انسان مي شود بلكه خانواده و بدنبال آن جامعه را نابود مي سازد، تصریح کرد: ارتباط مصرف مواد و رفتارهاي اعتيادآميز با ساير انحرافات مانند خشونت خانگي، كودك آزاري، افزايش آمار طلاق و شيوع بيماري هاي واگيردار مانند ايدز و هپاتيت، بر دامنه آسيب زايي آن مي افزايد و لزوم توجه ويژه به مبارزه با اين پديده شوم و خانمان سوز را دوچندان كرده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از روزه داران خواست به منظور پيشگيري از سوء استفاده برخي سارقان در ايام ماه مبارك رمضان، توصيه‌هاي زير را مد نظر داشته باشند.

ساکی تصریح کرد: بهترين زمان براي سارقان وسايل نقليه داخل خودرو و موتورسيكلت در ماه مبارك رمضان هنگام افطار و يا زمان‌هاي انجام نمازهاي جماعت و ساير فرائض ديني مي باشد، لذا كليه موارد ايمني را در اين اوقات بیشتر رعايت کنید.

وی توصیه کرد: از پذيرفتن غذا ، شيريني و … نذري از افراد غريبه و مراجعان ناشناس درب منزل جدا خودداري کنید زيرا يكي از روش‌هاي سرقت، آلوده کردن غذا، آب ميوه، شيريني به مواد خواب آور توسط سارقان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اينكه اغلب افراد بعد از صرف افطار اقدام به بيرون رفتن از منزل و مراجعه به محل‌هاي خريد و جمعيت نسبتا زيادي در اين ساعات تردد می‌کنند، باید افراد در اين اماكن مراقب جيب، كيف، تلفن همراه و … باشند زيرا بهترين موقعيت براي سارقان جيب بر و كيف قاپ شلوغي تردد است.

ساکی با بیان اینکه از گذاشتن اشيای قيمتي داخل خودروها و از قرار دادن كليد منزل در زير جاكفشي و ساير محل هاي قابل دسترسي خودداري کنید، گفت: در طول شب حتي المقدور نسبت به روشنايي محل كسب و مغازه خود اقدام کنید به نحوي كه از بيرون داخل مغازه كاملا ديده شود، همچنین سبت به فعال بودن دوربین های مداربسته منزل و مغازه خود اطمینان حاصل کرده و از اعتماد بی جا به افراد بیگانه خودداری کنید .

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن