اجتماعی

۶۰ روستای ملایر در نوبت اجرای پروژه های آب رسانی


فرماندار ملایر با اشاره به اینکه در قالب قرارگاه محرومیت زدایی ۶۰ روستای شهرستان در نوبت اجرای پروژه های آب رسانی هستند، گفت: بیش از ۹ مجتمع آبرسانی روستایی برای شهرستان ملایر در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ؛ سلمان اسماعیلی در جلسه بررسی وضعیت آب و فاضلاب، افزود: بیش از ۹ مجتمع آبرسانی روستایی برای شهرستان ملایر در نظر گرفته شده و موفق شدیم برای دو مجتمع ردیف ملی ایجاد کنیم، همچنین فاضلاب شهر ملایر از پروژه‌های مهم ماست که در این نشست مبلغ ۷۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای آن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: خرسندیم از محل اعتبارات در اختیار وزیر نیرو نیز مبلغ قابل توجهی برای روستاهای ملایر، فاضلاب شهری و استفاده از آب شرب سد کلان اختصاص یافته است، اما انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب کشور نگاه ویژه تری به شهرستان ملایر داشته باشد.

فرماندار ملایر اظهار کرد: انتظار به حق مردم ملایر این است که در اسرع وقت شاهد تکمیل زنجیره بهره برداری از سدکلان جهت مصارف خانگی و صنعتی در سطح شهرستان باشیم و در کنار این امر و موضوع مهم ذخیره سازی، روستاهای پایین دست سد نیز جهت مصارف زراعی از مواهب رودخانه برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی روستاهای شهرستان، قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) و این شرکت بایستی همت مضاعفی را بکار ببندند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور نیز گفت: ۷۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر از محل ماده ۵۶ قانون بودجه و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند “ی” تبصره ۱۵ قانون بودجه (اعتبارات در اختیار وزیر) برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان ملایر اختصاص داده شده است.

ذوالفقار مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش روستایی تا پایان دولت دوازدهم در کشور ۸۲ درصد بود که این آمار در دولت سیزدهم به ۸۷ درصد رسیده و تا پایان دولت به ۹۰ درصد معادل ۱۹ میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: یک دستگاه تانکر مجهز آب رسانی سیار از محل اعتبارات متمرکز ملی برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان ملایر، خریداری و تحویل داده شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن