سلامت و پزشکی

تولد لاکچری در همدان ثبت نمی‌شود

تمایز داشتن از دیگران همواره در ذات انسان‌ها نهادینه شده و برای دستیابی به آن دست به هر تلاشی می‌زنند؛ اما این تفاوت و خاص بودن، امروزه به جایی رسیده که همانند چاقویی دولبه تهدیدی برای جسم و جان اطرافیانمان به‌ویژه نوزادان معصوم شده است.
به گزارش همدان آنلاین، تولد در تاریخ‌هایی رند همانند امروز (۹۸/۸/۸) و یا روز ولادت مادر، پدر و حتی سالگرد ازدواج والدین پدیده‌ای نوظهور در جامعه است که به قیمت جان نوزادان تمام خواهد شد.
برخی از والدین به دلایلی نامفهوم و اغلب کودکانه اقدام به زایمان زودرس در تاریخ‌هایی دلخواه می‌کنند فارق از آنکه عمل به اصطلاح لاکچری و خاص آنان چه هزینه گزافی را برای نوزادان معصوم خود دارد.

زایمان زودرس ممنوع است

مدیر بیمارستان بوعلی همدان زایمان دلخواه در تاریخ‌های به اصطلاح لاکچری و خاص را ممنوع دانست.

زهرا ستاره در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین با اشاره به اشتیاق برخی از خانواده‌ها در تولد نوزادان خود در تاریخ‌هایی به اصطلاح لاکچری و دلخواه، بیان کرد: از مدتی پیش بر اساس دستور وزارت بهداشت و درمان، سزارین به شکل دلخواه ممنوع و انجام آن به خواست والدین غیرممکن شد.

وی با تأکید براینکه براساس دستور وزارت بهداشت و درمان انجام زایمان سزارین به صورت دلخواه در بیمارستان بوعلی ممنوع است، گفت: زایمان زودرس تنها در صورت داشتن شرایطی خاص، اجازه و صلاح دید پزشک مربوطه و با اختلاف ۱ یا ۲ روز از زمان طبیعی زایمان امکان پذیر است.

ستاره تعداد زایمان سزارین در تاریخ‌های اول و دوم فروردین ماه را قابل توجه دانست و افزود: باتوجه به کثرت زایمان سزارین در این تاریخ، باید تاکید کرد که هیچ یک از آنان به‌دلخواه والدین نبوده و در شرایطی خاص و صلاح دید پزشک معالج انجام شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن