فرهنگ و هنر

کمیته امداد پیروز شد


عمارت آمریکایی‌ها واقع در تپه نورمهال، از آغاز تا کنون سرنوشت‌های گوناگونی داشته است؛ پس از اینکه کمیته امداد، شروع به ساخت و ساز در آن محوطه کرد، فعالان حقوق مدنی و شهروندان اعتراض کرده و پس از گذشت مدتی، ادامه پروژه متوقف شد.
طی جلساتی که در خصوص این بنا برگزار شده است، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیان کرد: فرماندار قول پیگیری داده است.
فرماندار همدان، تمام اقدامات و ساخت و سازهای کمیته امداد را قانونی و به حق اعلام کرد.
حسین افشاری در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، بیان کرد: ساخت و سازهای انجام شده در این منطقه، به دستور مجتمع اقتصادی کمیته امداد تهران بوده و کمیته امداد همدان تنها عامل انجام بوده است.
وی با بیان اینکه دلیل توقف ساخت این پروژه، جلوگیری از تخریب و آسیب عمارت آمریکایی‌ها است، ذکر کرد: شهرداری مدارکی مبنی بر تأیید اداره میراث فرهنگی در خصوص ساخت و ساز این مجتمع ارائه کرده است که کارشناسان مربوطه تمام تاییدیه های لازم را صادر کرده است.
وی با بیان اینکه با توجه به مندرجات قید شده توسط اداره میراث فرهنگی، هرگونه ساخت و ساز در این مقدار فاصله هیچ گونه خسارتی به عمارت وارد نخواهد کرد، اظهار کرد: طی جلسه‌ای با نمایندگان مجتمع اقتصادی کمیته امداد، اهدا زمین و باغ پشت ساختمان قبلی کمیته امداد واقع در منطقه سعیدیه، را پیشنهاد دادند.
وی ادامه داد: برای شروع ساخت و ساز در این منطقه، نیاز به تغییر کاربری باغ به مسکونی است که با کمیسیون ماده ۵ مغایرت دارد.
وی با اشاره به اینکه، سیاست های استان، با تغییر کاربری باغ به مسکونی مخالف است، تصریح کرد: کمیته امداد استان، تاکنون سرمایه‌ای میلیاردی صرف این پروژه کرده است که به هیچ سرانجامی نرسیده است.
افشاری با بیان اینکه، مهندس مالمیر مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان، قبول مسئولیت نکرده و اعلام کرده این اقدامات در دوره من انجام نشده است، گفت: مجتمع اقتصادی کمیته امداد باید پیشنهاد دیگری در خصوص روند انجام این کار ارائه دهد.
فرماندار تأکید کرد: اگر کمیته امداد استان، روند ساخت پروژه را از سر گیرد هیچ مشکل قانونی و حقوقی برای آن در پی نخواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن