اقتصادی

دادستان، گرانی مسکن را متوقف کرد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان ورود دادستان به مسئله گرانی مسکن  را عامل توقف افزایش قیمت و رکود در بازار مسکن دانست.

ابراهیم جمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش اجاره بها تا سقف ۲۵ درصد از سوی دادستان، مطرح کرد: باوجود اینکه این دستور به نفع مشاورین املاک نیست، اما درحال حاضر علی‌رغم افزایش قیمت دلار، بازار مسکن  برخلاف سنوات گذشته از این موضوع متاثر نشده و در رکود به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه دستور دادستان به تمام بنگاه‌های مشاورین املاک ابلاغ و آنان موظف به اجرای دستور شده‌اند، مطرح کرد: تاکنون تخلفی در این رابطه مبنی بر عدم اجرای دستور دادستان ثبت نشده است؛ امید است با ادامه دار بودن رکود در بازار مسکن، قیمت‌ها کاهش یافته و آرامش حکم فرما شود.

جمالی با اشاره به دریافت کدرهگیری به صورت صوری توسط مستاجران از مشاورین املاک، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی سال تحصیلی برخی از والدین اقدام به اخذ کدرهگیری صوری برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس مورد نظر می‌کردند که با دستورمدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، از این کار جلوگیری به عمل آمد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با تاکید براینکه کدرهگیری به منظور امنیت معامله درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: درصورت اطلاع یافتن از اخذ کدرهگیری صوری با بنگاه‌ خاطی برخورد خواهد شد

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن