اقتصادی

کاهش قیمت مسکن، بستگی به فعالیت مسئولین دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نامتعادل بودن عرضه و تقاضا در بازار مسکن و افزایش مهاجرت از استان‌های غربی کشور به همدان را ازجمله دلایل اصلی بالا بودن نرخ اجاره‌بها در استان به نسبت پایتخت دانست.

فرهاد فرزانه در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تصویب اضافه کردن 680 هکتار اراضی ملی به همدان در روز جاری، مطرح کرد: این مصوبه نخستین گام برای رفع مشکل کمبود زمین و به دنبال آن خروج از التهاب بازار مسکن در استان است.

وی با اشاره به استقبال شهروندان استان‌های غربی کشور برای مهاجرت به همدان، اظهار کرد: تقاضای زیاد شهروندان در مقابل عرضه و کمبود زمین در استان و گرانی مصالح از دیگر دلایل افزایش قیمت مسکن و بالا بودن نرخ اجاره بها به نسبت پایتخت هستند.

فرزانه ضمن ابراز امیدواری از اضافه کردن 680 هکتار اراضی ملی به شهر همدان در راستای رفع مشکل کمبود زمین و تعادل در بازار مسکن، گفت: لازم به ذکراست، کاهش قیمت و یا متعادل شدن نرخ اجاره بها در این بازار نیازمند زمان بوده و به دنبال آن بستگی به ادامه فعالیت ما در روند مدیریت و برنامه‌ریزی این اراضی است.

شایان ذکر است در ماه‌های اخیر طبق گزارش ارائه شده از سوی مرکز آمار ، بیشترین نرخ اجاره بهای واحدهای مسکونی  شهری در تابستان ۹۹ نسبت به فصل بهار امسال مربوط به استان همدان با ۱۶.۲ درصد، تهران ۱۵.۳ درصد، لرستان ۱۳.۶ درصد است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن